Когато човек поулегне и създаде семейство, му се налага да помисли и за по-голям автомобил. Доскоро класическият избор беше на седан от т. нар. D-сегмент. Но в последното десетилетие огромна част от европейците се пренасочиха към SUV или кросоувъри. Споровете кой от двата тима автомобили са по-добри не утихват, но ако се съди по пазарните данни, битката е окончателно загубена: според JATO Dynamics през тази година всички продадени в Европа седани и базирани върху седани комбита са едва 8% от пазара, ако броим и луксозните лимузини. Делът на кросоувърите е 40.7%.
Има немалко хора, които наистина се нуждаят от проходими машини с 4х4. Но повечето купувачи на кросоувъри плащат дан на модата и на някои митове за безопасност и сигурност, които не отговарят съвсем на фактите
Истината е, че има немалко хора, които наистина се нуждаят от високопроходими автомобили със задвижване на четирите колела. Особено в условията, създадени от българската Агенция пътна инфраструктура. Но за огромното мнозинство 4х4 задвижването изобщо не е необходимо, и те избират кросоувърите по съвсем други причини. И покрай това се примиряват с немалкото им недостатъци.
11 причини да изберете седан пред кросоувър (ГАЛЕРИЯ):
Огромната част от хората вярват, че кросоувърът предлага повече просвет. Всъщност изобщо не е вярно. Повечето модерни SUV модели са снижени сериозно, за да компенсират по-високия си "ръст" и да намалят малко разхода. Дори и при тях производителите редовно послъгват за просвета, като не го мерят в най-ниската точка, или пък го посочват само за версията с най-голям размер на джантите. Автомобил като Kia Sportage според независими замервания има 16 см минимален просвет. Доста седани имат 17.5 сантиметра или дори повече