Когато човек поулегне и създаде семейство, му се налага да помисли и за по-голям автомобил. Доскоро класическият избор беше на седан от т. нар. D-сегмент. Но в последното десетилетие огромна част от европейците се пренасочиха към SUV или кросоувъри. Споровете кой от двата тима автомобили са по-добри не утихват, но ако се съди по пазарните данни, битката е окончателно загубена: според JATO Dynamics през тази година всички продадени в Европа седани и базирани върху седани комбита са едва 8% от пазара, ако броим и луксозните лимузини. Делът на кросоувърите е 40.7%.
Има немалко хора, които наистина се нуждаят от проходими машини с 4х4. Но повечето купувачи на кросоувъри плащат дан на модата и на някои митове за безопасност и сигурност, които не отговарят съвсем на фактите
Истината е, че има немалко хора, които наистина се нуждаят от високопроходими автомобили със задвижване на четирите колела. Особено в условията, създадени от българската Агенция пътна инфраструктура. Но за огромното мнозинство 4х4 задвижването изобщо не е необходимо, и те избират кросоувърите по съвсем други причини. И покрай това се примиряват с немалкото им недостатъци.
11 причини да изберете седан пред кросоувър (ГАЛЕРИЯ):
Нерядко кросоувърите, особено по-големите, се купуват от хора, които имат отчетлива нужда да повишат самочувствието си. Изборът на автомобил, който изглежда голям, силен и могъщ, сякаш компенсира липсата на подобни качества у собственика. Но всъщност не го прави наистина - никой няма да ви уважава повече, ако карате Audi Q7 вместо Audi A8. Психоаналитик ще помогне повече по въпроса със самочувствието.