Когато човек поулегне и създаде семейство, му се налага да помисли и за по-голям автомобил. Доскоро класическият избор беше на седан от т. нар. D-сегмент. Но в последното десетилетие огромна част от европейците се пренасочиха към SUV или кросоувъри. Споровете кой от двата тима автомобили са по-добри не утихват, но ако се съди по пазарните данни, битката е окончателно загубена: според JATO Dynamics през тази година всички продадени в Европа седани и базирани върху седани комбита са едва 8% от пазара, ако броим и луксозните лимузини. Делът на кросоувърите е 40.7%.
Има немалко хора, които наистина се нуждаят от проходими машини с 4х4. Но повечето купувачи на кросоувъри плащат дан на модата и на някои митове за безопасност и сигурност, които не отговарят съвсем на фактите
Истината е, че има немалко хора, които наистина се нуждаят от високопроходими автомобили със задвижване на четирите колела. Особено в условията, създадени от българската Агенция пътна инфраструктура. Но за огромното мнозинство 4х4 задвижването изобщо не е необходимо, и те избират кросоувърите по съвсем други причини. И покрай това се примиряват с немалкото им недостатъци.
11 причини да изберете седан пред кросоувър (ГАЛЕРИЯ):
Багажниците на кросоувърите са в същия обем, в който седят и пътниците. Това означава да усещате миризмите на товарите, които возите, и да сте застрашени те да ви ударят при катастрофа. При седана багажът ви пътува отделно, и е винаги скрит от очите на разни съмнителни минувачи. Прагът е по-ниско и товаренето е по-лесно. И накрая стигаме до най-устойчивия мит: кросоувърите предлагат повече товарен обем. В много случаи всъщност е тъкмо обратното.