fallback

11 причини да изберете седан пред SUV

Кросоувърите са по-скъпи, по-опасни и понякога заявяват пред света, че имате проблем със самочувствието

Когато човек поулегне и създаде семейство, му се налага да помисли и за по-голям автомобил. Доскоро класическият избор беше на седан от т. нар. D-сегмент. Но в последното десетилетие огромна част от европейците се пренасочиха към SUV или кросоувъри. Споровете кой от двата тима автомобили са по-добри не утихват, но ако се съди по пазарните данни, битката е окончателно загубена: според JATO Dynamics през тази година всички продадени в Европа седани и базирани върху седани комбита са едва 8% от пазара, ако броим и луксозните лимузини. Делът на кросоувърите е 40.7%.        Има немалко хора, които наистина се нуждаят от проходими машини с 4х4. Но повечето купувачи на кросоувъри плащат дан на модата и на някои митове за безопасност и сигурност, които не отговарят съвсем на фактите

Истината е, че има немалко хора, които наистина се нуждаят от високопроходими автомобили със задвижване на четирите колела. Особено в условията, създадени от българската Агенция пътна инфраструктура. Но за огромното мнозинство 4х4 задвижването изобщо не е необходимо, и те избират кросоувърите по съвсем други причини. И покрай това се примиряват с немалкото им недостатъци.

11 причини да изберете седан пред кросоувър (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #53
    Изобщо ( преди 3 години )
    Не бих си купил такова нещо, освен за разходки в планината и по черни пътища !
  • #52
    Striker ( преди 3 години )
    Всичките точки са много на място! Браво за статията!
  • #51
    Do 51 ( преди 3 години )
    Аз пък съм карал комби 4х4 - по-добре се управлява от SUV на лед/сняг. Хахаха
  • #50
    анонимен ( преди 3 години )
    #51 ти си от тия комплексираните - точка :) За твое сведение с хубави зимни гуми всеки седан ще се държи добре на снега, с изключение на потеглянето.. айде със здраве ;)
  • #49
    анонимен ( преди 3 години )
    А сега като падна снега пак я изкарайте тази статия да видите на обратната страна колко ще бъдат. Имах седан сега съм на т.нар. СУВ днес в снега с включено 4х4 старт все едно е на сухо,контрол над колата,приблизително като на суха настилка,устойчивост страхотна. През лятото с ниско профилните високоскорости гуми Пилот 4S на Мишлен стъпва здраво и стабилно на пътя и в завои с 4х4 лежи като залепен без склонност към недозавиване или свръхзавиване-дрифт. Там където мина седана само ще гледа. Точка.
  • #48
    LosHo ( преди 3 години )
    Да добавя към предния коментар, че Моята основна кола е Рав4. Имам и един седан за втора ръкета. Точката на тежестта при Равчика е доста по-високо и ако един завой с него минавам макс с 60км/ч , със седана спокойно минавам същия завой с 70км/ч Това е може би най-съществената точка за седан пред SUV. Ако продам една от колите, определено ще бъде седана.
  • #47
    LosHo ( преди 3 години )
    SUV са най-продаваните автомобили през последните 10г. Това е сегмент от авто индустрията, който отбеляза огромен ръст в продажбите и не е случайно. Качиш ли се на SUV е доста трудно да слезеш на седан. SUV са по-високи и имал много по-добра видимост на пътя. Освен това имат и по-голям просвет, пространството в купето е по-голямо.... някак си чувстваш комфорт и сигурност. Дори не споменавам за 4х4, защото голяма част от тези автомобили нямат такава система.Минус-нестабилност в завой,разх.гориво.
  • #46
    Българина ( преди 3 години )
    SUV или седан?Зависи кой какво търси.АКО ходиш за риба или лов по джендемите, разбира се че Лада Нива е недостижима, караш я по полето все едно е по път.За асфалт и висока скорост седан/купе са по-добри, прилепват.
  • #45
    Младежа ( преди 3 години )
    Сува може да е практичен и всичко, но пътното поведение е под всякаква критика. Справка форд куга(една от най-добрите в класа си по този показател) изобщо не може да напомни управлението и стабилността на фокуса, изполвайки същата платформа.
  • #44
    майтАПИ ( преди 3 години )
    За лоши пътища помага колата да е висока, а не да е 4х4, но...както пише и в статията - мода и заблуди.
fallback
Последни