IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen се отказва от Passat и в Европа

Концернът слага край на конкуренцията с Skoda Superb след 2023 година

Преди няколко дни Volkswagen разкри, че се отказва от седана Passat в Северна Америка. Последните информации от концерна сочат, че същата съдба ще има и европейската версия на модела, съобщава Automotive News Europe, като се позова на главния изпълнителен директор на компанията Ралф Брандщетер.


VW Passat


Източници на изданието твърдят, че Volkswagen ще спре седана в Европа през 2023 година, но ще запази комбито. Засега не е ясно дали става въпрос за стандартния Passat Variant или за високопроходимата версия Alltrack. Не е изключено и двата варианта да останат в гамата на марката.

Решението за отказа от седана е изненадващо, тъй като моделът се продава успешно на европейския пазар. За тази година до края на октомври Volkswagen е реализирал 88 478 бройки от модела, който е убедителен лидер в класа си. На второ място е Skoda Superb с 47 889 продажби.

Според Automotive News, Volkswagen се отказва от седана, за да намали вътрешната конкуренция. А това означава, че в концерна искат Skoda Superb да стане лидер в този сегмент от 2023 година нататък.


VW Passat


Отказът от Passat е свързан и с промените относно изграждането на нов завод а Volkswagen. Той трябваше да бъде построен в Турция, но след отказа от проекта беше решено, че следващото поколение на Passat ще се сглобява във фабриката в Братислава (Словакия). Там ще бъде преместена и Skoda Superb, която сега се произвежда в Квасини (Чехия). В момента Passat се сглобява в Емден (Германия), но този завод ще бъде само за електромобили.

В момента най-достъпната версия на Passat на пазара в Германия може да бъде поръчана за 30 258 евро. Комбито Variant се предлага от 31 335 евро, а всъдеходният Alltrack стартира от 48 627 евро.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Babangida ( преди 1 месец )
    То как отдавна не го спряха седана, след като продажбите в Германия са по-малко от 15%...
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    смешки ( преди 1 месец )
    Неграмотни сте. Първо се научете да пишете, после се правете на велики.
  • #18
    5 rate up comment 4 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    За форумните самураи да ги светна, че пасат е дали име на клас-клас пасат. Тука чувам за някакво камри, абее ти къде живеш бря,кой е виждал на живо тоя пакистански мерцедес?Не знам какви психопати пишат тук,онзи пък не шял голф.Ми карай си жълтия ръждив котор и не се обаждай, че гроздето е кисело.
  • #17
    2 rate up comment 1 rate down comment
    p5yo ( преди 1 месец )
    Бавно седаните си отиват. Все повече става делът на SUV, а компактните си остават масовия градски автомобил
  • #16
    3 rate up comment 6 rate down comment
    iiiii ( преди 1 месец )
    Да го спират вече тоз бълхарник.Скупени усложнени двигатели дет за нищо не стават.Скапано окаване
  • #15
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Ха ха ( преди 1 месец )
    След него и голфа да спрат че се излагат с тези кашони
  • #14
    2 rate up comment 0 rate down comment
    До #12 ( преди 1 месец )
    Ми не си купувай тогава рено, моля!
  • #13
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Бат Рамбо ( преди 1 месец )
    Няма VW няма японски, седаните в Европа са основно служебни коли от триото премиум. Всички останали се изтеглиха защото не се купуват от семейства, които се преориентираха към сув или вановете.
  • #12
    4 rate up comment 7 rate down comment
    До пастсата масата ( преди 1 месец )
    Че кой е луд да кисне всяка седмица в сервиза, моля?
  • #11
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Ангел ( преди 1 месец )
    Много правилно да спрат седана и без това е много долнопробно изпълнение след задните седалки за парите си.