IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen ID.3 разказа играта на Tesla Model 3 в Европа

През октомври германският модел има 2789 регистрации в Нидерландия срещу... 37 за американския

Електрическият Volkswagen ID.3 бе създаден като начин германският гигант най-после да започне да догонва Tesla в сегмента на автомобилите с батерии. Но ако се съди по данните за някои европейски пазари през октомври, той изобщо не я догонва - а направо я измества от пазара.


Tesla Model 3 vs VW ID.3


В Нидерландия, традиционно вторият по сила пазар за електромобили, октомврийските регистрации на ID.3 са 2789, докато регистрациите на Tesla Model 3 са се сринали до едва... 37 автомобила. Месец по-рано, когато ID.3 започна да се продава на холандския пазар, съотношението все още беше 608 за него срещу 979 за Tesla (по статистика, цитирана от американското издание на Forbes).

В Норвегия, пазар номер 1 за електромобили на Стария континент, регистрациите през октомври са 2469 за VW срещу едва 74 за Tesla, при 1989 срещу 1116 месец по-рано. В Германия регистрациите на Model 3 са спаднали от 3065 през септември до 252 през октомври.

Разбира се, за такава видима промяна роля оказват различни фактори. Например затруднения с доставките при Tesla, която все още трябва да внася автомобили в Европа, докато не завърши завода си в Германия. Някои клиенти може би изчакват и европейския дебют на Model Y, по-достъпния кросоувър на американската марка. Освен това високите резултати на ID.3 се дължат и на натрупаните предварителни поръчки, чиито ефект обаче до голяма степен бе изконсумиран още през септември.


Tesla Model 3 vs VW ID.3


Според анализатора на Forbes Джим Колинс обаче основното обяснение е, че клиентите просто предпочитат ID.3 - вероятно и заради по-достъпната му цена. Резултатите в последните два месеца на годината ще потвърдят или отхвърлят това мнение.

Иначе по данни на Automotive Group за третото тримесечие Tesla си остава най-продаваната марка електромобили в Европа, с пазарен дял от 18%. Volkswagen излиза втори с 13%, но това е преди ID.3 да дебютира на повечето пазари. Алиансът Renault-Nissan е трети с 8% дял, Hyundai-Kia и BMW делят четвъртата позиция с по 7%.

Топ 10 на електрифицираните модели в Нидерландия през 2020 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    И накрая Киа Нито на 1 място хаха
  • #7
    27 rate up comment 4 rate down comment
    Sas ( преди 3 години )
    Това, което VW има за разлика от Tesla, е огромна дилърска мрежа и сериозно доверие на пазара към марката. Сега почти всеки малко по-голям град има достъп до ID.3 (за покупка и сервиз). А и много европейци възприемат, правилно или не, американското автомобилостроене за гола-вода.
  • #6
    10 rate up comment 2 rate down comment
    До 2 и 8 ( преди 3 години )
    Не пиши простотии 38хил долара в САЩ е без ДДС а в Европа се добавя в цената ДДС(около 20%), мито 10% и транспорт то до скоро и в Китай цената беше супер висока а сега със завода е колкото тази в щатите
  • #5
    16 rate up comment 11 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Хахаха само преди дни още един панорамен покрив отлетя от Модел Ес (разбира се Мъск пак обвини други) и също така преди дни излязоха класациите на Консюмър рипорт и немския ТЮВ и двете сложили т'слата последна - обаче сектантчетата не са съгласни, че тоя кочак качество няма! Сто иляди евраци да те утепе или да се запали - евала секта :D
  • #4
    10 rate up comment 4 rate down comment
    То е ясно ( преди 3 години )
    Още ли има някои които не знаят че Тесла доставя в Европа почти само през 3тия месец от тримесечието иначе е очаквано за ИД3 тая година ще направи няколко десетки хиляди продажби а другата едва ли ще има проблем да са над 100хил и дори 150хил
  • #3
    4 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ами тройката е доста по кола от Айде 3, за съжаление тя не се ползва от субсидия от евопейските правителства, поради цената си! Може да се сложи и това че от години в европа най-продавани са клио и голф-тоест по компактни автомобили!
  • #2
    17 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Конглокенцията може само да ни радва.
  • #1
    11 rate up comment 14 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 3 години )
    Без алтернативи до сега беше лесно без - сега трябва и качество, а както знаем даже и поддръжници на Т'слата вече вдигнаха ръце и я пратиха не просто в дъното на класациите а най-последна в класацията като качество. Простотиите и туитовете на Афрото вече не минават - вече трябва сериозна работа и нещата почват да се вмирисват. В Европа реално нямат пазар, в САЩ бридат яко, за момента Китай донякъде ги държи, но китайците казват, че ще завиват към водород и спират субсидиите...