IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Забравеният френски конкурент на Porsche 944

Редкият Alpine GTA V6 Turbo Mille Miles излиза само в 100 бройки

Alpine GTA V6 Turbo Mille Miles е специална версия на Renault Alpine GTA Turbo: автомобил, създаден от французите като наследник на Alpine A310. Сериите GTA били разработени, за да се конкурират директно с автомобили като Porsche 944 и Lotus Esprit. Както и предходните модели на марката и те били с леко купе от фибростъкло и задноразположен двигател.
  
   
Alpine GTA V6 Turbo Mille Miles
   
   
Горната формула работела добре за Alpine в миналото, като A110 бил доминиращ шампион във Световния рали шампионат през 1973 година, спечелвайки 6 от 13 състезания. И дори окупирала челните три позиции в рали „Монте Карло”.

Като френски производител Alpine винаги използвал значителен брой части от Renault при конструирането на колите си, а през 1973 Renault купува бутиковата марка и започва да я използва като елемент от моторспорт дивизията си.

Alpine A310 излиза през 1971 година, като остава на пазара до 1985, след което е заменен именно от новите серии Renault Alpine GTA. При тях, макар компановката на предшественика да е запазена в голяма степен, купето било изградено от стъклопластови панели, вместо да е монолитно. Това опростило конструкцията и намалило почти наполовина времето за изработване на всяко едно купе. И, разбира се, направило щастливи застрахователните компании, които вече не трябвало да плащат за генерален ремонт на купето.


Alpine GTA V6 Turbo Mille Miles


От Renault решили да продават GTA с изписване на двете марки на повечето пазари, за да подсилят имиджа на основния си бранд. Това, обаче не се оказало успешно решение и след няколко години Renault Alpine GTA останал само като Alpine. Компанията предлагала моделите както с атмосферни, така и с турбинирани двигатели.

Версията Mille Miles се появява през 1989 година като високопроизводителна турбо-машина. Логото на Renault изчезва от колата, която се продава само като Alpine и от модификацията били произведени само 100 бройки. Рядката серия е посветена на едноименното знаменито състезание Mille Miglia, което се провеждало в първата половина на 20 век.

Alpine GTA V6 Turbo Mille Miles може да бъде разпознат по специалния тъмночервен цвят на купето, алуминиевите лети джанти със специфичен дизайн и голямата сребърна емблема в предната лява част на капака.


Alpine GTA V6 Turbo Mille Miles


Благодарение на турбинирания 2,5-литров V6 мотор, машината била с максимална мощност от 200 конски сили, постигани при 5750 об/мин и 285 Нм при 2500 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч ставало за 7 секунди, а максималната скорост била 250 км/ч. С тези си показатели и красивия дизайн, моделът бързо станал ценен от ентусиасти и колекционери.

Моделът, който виждате на повечето от снимките е Alpine GTA V6 Turbo Mille Miles от 1990 година. Това е 89-ата произведена машина и една от двадесетте оборудвани с климатична система.
  
  
Повече снимки на красивата Mille Miles вижте в галерията:


  
 

0 от 500
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    Версията на Алпин А310 праве отстъпление от идеята на култовото А110 в полза на комфорта и по-малко на спорта,но в никакъв случай не се явява като конглокент ан 924 или 944 на Порше,а по-скоро на моделите 911но тези от базата.Следващия модел А610 го сравняваха с 911 Карера модел 964 и това германците. Имаше както /+/ така и /-/ за този модел. Всички модели Алпин след А110 не се наложиха,защото заложиха на конглокенцията в класа на Порше.Сега новият А 110 вече едоста по-успешен и наследи стария.
  • #5
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 дни )
    До №4 мнага ми е интересно ти амебо какво караш,че не само си увреден,ами генома ти е да си прост на ***.
  • #4
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 6 дни )
    долният плагиат е поредното доказателство, докъде стигат уврежданията от системно ползване на рено! Дори и от незапомнените модели ...
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 6 дни )
    Ти колко години ще изливаш една и съща по.вър.ня? Не ти ли писна? Знам, че си толкова г.лупав, че не можеш да се осъзнаеш даже, но това не е извинение: помисли (ако можеш) и стани човек
  • #2
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 6 дни )
    То за да се забрави, първо трябва да се запомни... а това надали е станало.
  • #1
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 6 дни )
    името "рено" е причината да бъде забравен! Щото се знае какво може да се очаква по дефолт от това недоразумение.