Само преди 20 години почти не се забелязваха коли с дисплеи, заемащи централно място на таблото, а ето че сега те са част от стандартно оборудване на повечето нови модели. Стремглавото развитие на дигиталните технологии е трансформирало напълно какво очаква един автомобилен купувач от своята мултимедийна система - за мнозина какви функции има тя, е също толкова важно колкото багажа, които събира колата или нейната динамика.
Това, което е объркващо за доста купувачи обаче е, че всеки автопроизводител предлага своя мултимедийна система със свои специфики и освен да тествате всички системи една след друга е трудно да се определи коя е най-добрата в класа си. Авторът на тази статия е имал късмета да тества подробно системите на всяка от големите автомобилни марки и тази класация е формирана на базата на неговите наблюдения. Като критерии за оценка са използвани колко лесно се контролира системата, скоростта на изпълнение на задачи, както и разнообразието на предлаганите функции.
5-те най-добри мултимедийни системи на пазара (и две не съвсем на ниво) (ГАЛЕРИЯ):
Системата на Mazda може да не е толкова натъпкана с функции като тези на BMW и Audi, но пък е може би най-лесната за научаване и ползване на пазара.
Също като премиум системите, тази на Мазда може да се управлява чрез тъчскрийн или с помощта на ротационен контролер плюс бутони за бърз достъп, разположени около него. Леко постните графики на менютата и понякога нестабилната Bluetooth връзка са единствените слаби места на мултимедийната система на Mazda.