Не е тайна, че голяма част от съветската автомобилна индустрия е изградена на базата на заемки - а понякога и откровено копиране - на чуждестранни марки. Политиката на властите в СССР е да се отделят повече ресурси за дизайн и производство на товарни автомобили, отколкото на леки, и затова за много от автомобилните инженери е било по-престижно да увеличават товароносимостта на камион, отколкото да усъвършенстват аеродинамиката на автомобил.
Резултатът на тази политика е, че през 2019 в Русия 35% от товарните автомобили в движение са произведени през съветско време. В индустрия като товарната здравината, цената и простотата на обслужване на един камион са от високо значение и фактът, че толкова голям брой от съветските камиони все още се движат и работят здравата, заслужава адмирации.
10 легендарни съветски камиони (ГАЛЕРИЯ):
Малко хора знаят, но на предната решетка на този добре познат у нас камион за малко да стоят големи буквите ЗИЛ, вместо КАМАЗ. Всъщност първият и определено най-известен камион на Камския автомобилен завод е разработка на "конкурентния" Завод имени Лихачова в Москва. През 1968 дори се е стигнало до финални прототипи, наречени ЗиЛ-170, пуснати по съветските пътища за тестове, но в последния момент от висшето ръководство на партията отнемат проекта и го възлагат на току-що построения завод на КАМАЗ в Набережние Челни. Камионът се оказва един от най-успешните в Съветския съюз и до ден-днешен може да бъде видян да се труди неуморно на някой роден строеж, най-често в модификация самосвал.
Двигател: 10,85-литров
Мощност: 210 к.с.
Товароносимост: 10 000 кг
Максимална скорост: 80 км/ч