fallback

Най-надеждните коли на 5 години според TUV 2021

На дъното тук е гамата на Dacia, но и два от най-скъпите модели на Volkswagen

За съжаление няма напълно сигурен начин да разберете дали един употребяван автомобил си струва покупката, или ще ви създава ядове. Различните класации за надеждност са в най-добрия случай допълнителен ориентир, който не замества внимателния преглед в доверен сервиз. Има безброй подобни проучвания, но това на TUV, германската асоциация за технически прегледи, ни се струва сред по-достоверните, защото разчита не на анкети, а на резултати от 4.6 милиона технически инспекции.        Повечето "нов внос" в България идва от Италия, където и условията, и шофьорските навици са различни от тези в Германия       И все пак не го приемайте на сляпо доверие. Първо, става дума за автомобили, поддържани при германски стандарт, карани по германски пътища и с германски горива. В България по-голямата част от т. нар. "нов внос" идва от Италия, където условията са доста различни. И второ, коефициентът на повреди при TUV не прави голяма разлика между дреболии и големи, скъпи за отстраняване дефекти.

Все пак докладът на TUV е ценен, защото позволява да се проследят тенденциите при отделните модели през годините - какво се случва с качеството при смяна на поколенията, след фейслифт, или при смяна на произвеждащия завод. В предишните дни ви запознахме с резултатите от доклада за 2021 година в категориите 10-11-годишни, 8-9-годишни и 6-7 годишни. Сега идва ред на 4-5-годишните, тоест на автомобили, произведени през 2015-2016 година.       Най-надеждните автомобили на 4-5 години според TUV 2021 (ГАЛЕРИЯ):

         

Непосредствено след 20-ата позиция се нарежда BMW X1, което за пореден път затвърждава репутацията си на най-неподатливия на дефекти модел на баварците. Прави впечатление отстъплението на Toyota Auris, Yaris и Avensis, които в предишни години бяха сред най-добрите. Още по-шокиращо изглеждат нещата при Honda Jazz, която бе в Топ 3 при десетгодишните коли, но тук е едва 90-а. Положително е развитието при Hyundai i20, който се е изкачил 87 места нагоре и вече е 21-и. Nissan Qashqai и Volkswagen Passat също изведнъж се изстрелват от дъното, където бяха при 7- и 9-годишните, и тук са в първата половина на таблицата.         И след смяната на поколенията X1 си остава най-малко податливия на повреди модел на BMW          ДРУГИ ПОПУЛЯРНИ МОДЕЛИ: В зелената зона: 21. BMW X1, 23. Hyundai i20, 24. Audi A6 и A7, 25. Skoda Superb, 27. Porsche Cayenne, 28. Toyota Auris, 29. Skoda Fabia, 30. Mazda CX-5, 31. Suzuki SX4, 32. Opel Corsa, 33. Audi Q7, 34. Audi A3, 35. VW Touareg, 37. Audi A4 и A5, 38. Volvo S60 и V60, 40. Toyota Avensis, 41. Toyota Yaris, 42. VW Golf, 43. Ford Kuga, 46. Mazda 3, 48. VW Polo, 50. Mazda 6, 52. Volvo V40 В жълтата зона: 53. Opel Zafira, 54. BMW X3 и X4, 55. Opel Astra, 56. Nissan Qashqai, 61. Suzuki Swift, 63. Mercedes E-Class, 64. VW Passat, 65. Seat Leon, 67. Skoda Octavia, 70. Ford Mondeo, 72. BMW Серия 1, Peugeot 308, 78. Skoda Yeti В оранжевата зона:  79. Honda Civic, 80. Nissan Juke, 82. Opel Insignia, 83. BMW Серия 3 и 4, 84. MINI Hatch, 86. Ford Fiesta, 89. Skoda Rapid, 90. Honda Jazz, 93. Ford Focus, 94. VW Touran, 96. Hyundai i30, 97. Peugeot 208, 99. Renault Clio, 100. Kia Ceed, 101. Peugeot 2008, 102. Nissan X-trail, 104. Seat Ibiza В червената зона: 106. Ford S-Max, 107. VW Caddy, 108. Citroen Berlingo, 109. Fiat Panda, 111. Renault Megane, 113. Citroen C3, 114. BMW X5 и X6, 115. Kia Sportage, 116. VW Tiguan, 117. Fiat 500, 118. BMW Серия 5 и 6       Произвежданият в Португалия VW Sharan като надеждност е по-зле дори от три пъти по-евтините от него модели на Dacia        На дъното без особена изненада откриваме на практика цялата гама на Dacia - има логика най-достъпните в ценово отношение автомобили в Европа да не са сред най-надеждните. Няма обаче никакво подобно обяснение защо два от най-скъпите модели на VW - Passat CC и Sharan - са на абсолютните последни места по брой дефекти. Sharan е по-зле дори от по-евтиния Seat Alhambra, с когото се прави на една и съща поточна линия в Палмела, Португалия.        ПОСЛЕДНИТЕ 10: 121. Renault Kangoo - 15.5 (79 000 км) 122. Dacia Sandero - 15.8 (59 000 км) 123. Ford Ka - 15.9 (50 000 км) 124. Dacia Duster - 16.0 (67 000 км) 125. Dacia Dokker - 17.3 (71 000 км) 126. Seat Alhambra - 18.4 (88 000 км) 127. Dacia Lodgy - 18.8 (80 000 км) 128. Dacia Logan - 19.2 (72 000 км) 129. VW Passat CC - 19.8 (90 000 км) 130. VW Sharan - 20.3 (93 000 км)

 

fallback
  • #28
    Пешо умното ( преди 4 години )
    Нормално дачите са пълен шит - само цената им ги държи на пазара , стари разработки на рено в румънско изпълнение какво да очаква човек.
  • #27
    анонимен ( преди 4 години )
    цялата гама на Дачия е окупирала последните места.... гадни лъжливи немци!!! :D :D
  • #26
    Българина ( преди 4 години )
    И още нещо - много е важно къде е произведена на колата.Преди много, много години получихме в службата 4 Форд-Транзит - два турска сглобка и два немска. Тези от братска Турция се разхлопаха на 3-тата година, като старите Лади, докато германските си държаха...
  • #25
    Българина ( преди 4 години )
    Кола, жена, шеф и прасе не се избират - народна поговорка.
  • #24
    да отбележа ( преди 4 години )
    След 70 хил. Км вентилаторът започна да работи само на 0 и на 4, На 120 хил компресора на климатика сдаде багажа, а малко по късно и ремонтирания вентилатор, Шофьорската врата от доста време затваря като на дърта жигула, Чистачката на задния прозорец взе да дава на късо.... Та на със 188 хил , Берлингото е да го засилиш у някое дере. И уж е кола за работа. Ама какво да очакваш като беше с цена на "Докер" .
  • #23
    да отбележа ( преди 4 години )
    Карах едно чисто ново Берлинго , бул-шит от всякъде, Още от началото има проблем с микрофона на "свободните ръце" , чуват те насечено и рядко някой те разбира- уж го смениха и пак си е така. Боята на дръжките се олющи след 50 000км. На 100 хил кл седалката клекна , а на 150 хил вече е гладка и твърда като пейка.Задния десен стоп събира вода, единия фар пожълтя стъклотоПрозореца на шоьора работи по един път на всяко палене- смъкваш, гасиш-палиш и го вдигаш
  • #22
    Ралевица ( преди 4 години )
    Спрете да пишете глупости !!!
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    Поршето е Макан. Ако не разпознавате автомобилите под снимиките има надписи които може да прочетете.
  • #20
    така ( преди 4 години )
    важното е, че Поло е в зелената зона. Може да пализ за Китай смело.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Като гледам тук става въпрос за ТЮФ сертификат, а не за технически преглед. Сертификата се плаща допълнително и се вади от собственици на хубави и здрави коли, които искат да им вдигнат цената. Няма да видиш служебна баничарка или някоя таратайка със сертификат.
fallback
Последни