fallback

Ето я най-после революцията на BMW

Компанията представи официално новия си флагман, наречен iX

BMW най-после представи официално дългоочаквания си нов електрически флагман. Той ще се нарича не iNext, както бе познат концептуалният модел, а само iX, и производството му ще започне още идната година. "Това е еталонът, който очертава нашето бъдеще като компания", заяви при премиерата главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе.       Производството на iX започва още през 2021 година. Автомобилът ще разполага и с множество системи за автономно шофиране, но детайли за тях ще научим по-късно    

Както се очакваше, окончателният дизайн е доста далеч от ръбатите и спорни форми на прототипа. Необикновено изтънените предни и задни светлини са запазени, но не са вече чак толкова агресивни. Като цяло силуетът е максимално заоблен - "като добре огладен камък", както се изрази главният дизайнер на BMW Адриан ван Хойдонк.       Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.25 - рекорд за автомобил в SUV сегмента        Дръжките на вратите са интегрирани в корпуса, очертанията са максимално изчистени и iX постига коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.25 - рекорд за автомобил с SUV пропорции. iX е с височината на X6, но с размери на колелата като при X7.       Най-тънките светлини, използвани някога от BMW. Това е възможно благодарение на напредъка на светодиодната технология      Още по-изчистен е интериорът. "Вдъхновихме се от модерната архитектура - искахме да създадем нещо като уютно ателие, с удобни седалки, голям екран и почти нищо друго", обяснява ван Хойдонк. iX е най-сложният автомобил, създаван някога от BMW, но целта на дизайнерите е тази сложност да не достига до собственика и колата да е изключително лесна за ползване.       Интериорът - максимално изчистен и с драстично намалени, но не изцяло премахнати бутони      iX ползва иновативни извити дисплеи със сензорни функции. Този за приборите е 12.3 инча, а този на информационната система е рекордните на BMW 14.9 инча. Повечето бутони са изчезнали, но не всички. Част са вградени като сензори в дървената декорация зад скоростния лост. Отпадането на централния тунел е освободило много пространство на задния ред.       В дървената декорация всъщност са вградени и част от бутоните за управление на функциите. Използваната дървесина е изцяло рециклирана   

iX е и първият автомобил на баварците с шестоъгълен волан, който в бъдеще ще се появи и в други модели. Като опция се предлага панорамен стъклен покрив от специален полимер, който може да се затъмнява електрохроматично с едно натискане на бутон. Освен това от BMW обещават и радикално различно преживяване за меломаните с новата опционална аудиосистема от Bowers & Wilkins с 30 говорителя, активно шумопотискане и Surround eфект. За подсилване на въздействието на музиката в предните седалки са вградени магнитни вибратори.                 Задвижването е поверено на два електромотора, чиято комбинирана максимална мощност ще надхвърля 500 конски сили и ще ускорява автомобила от 0 до 100 км/ч за под 5 секунди - точните числа ще бъдат оповестени по-късно. BMW обещава потребление на енергия под 21 киловатчаса за 100 км по тестовия цикъл WLTP.

Високоволтовата батерия с капацитет над 100 киловатчаса осигурява обхват от над 600 километра с едно зареждане. Освен това iX ще е способно да се зарежда при 200 киловата, при което за попълването на батерията от 10% до 80% заряд ще са нужни само 40 минути. Десетминутно зареждане добавя 120 километра пробег.              Част от премиерата бе и носителят на "Оскар" Кристоф Валц, който пристигна в централата на компанията с личното си класическо BMW CS, за да разгледа новия автомобил. Актьорът се впечатли от чисто декоративната предна решетка и от факта, че емблемата на капака се повдига, за да се налее под нея течност за чистачките. Под самия капак са технологиите, позволяващи автономно шофиране.       Кристоф Валц в новото BMW iX         iX e и доста устойчиво произведен - без използването на каквито и да било редки земни елементи, и с рекордно висок процент на рециклируеми компоненти в батерията.

Още снимки на BMW iX в други цветови комбинации вижте в ГАЛЕРИЯТА:

fallback
  • #48
    Японеца ( преди 3 години )
    Дизел 550 няма ли да има?
  • #47
    Смях ( преди 3 години )
    Пешо 5008 отстрани!
  • #46
    анонимен ( преди 3 години )
    Абе грозен си е и то много, ясно е че трябва да направи впечатление, но не беше нужно да е толкова неприятно. Подобно на 7 серия от 2001, излишна грозота и дисхармония. В БМВ явно си имат такава сколонност
  • #45
    анонимен ( преди 4 години )
    Моето скромно мнение , че при повечето маркови автомобилни производители все по чест ще наблюдаваме подобен тип дизайн, все пак като изключим спорната решетка доста отдалечена от тази в миналото колата си е съвсем прилична, иначе вътрешността,доста радикална промяна изглежда много луксозно но и как да кажа прекалено футуристично подобно на концептуален модел. Интересно ще е в близко бъдеще да видим този модел в действие .
  • #44
    автомобилен харесвач ( преди 4 години )
    прилича на опосум в предницата.по грозен модел дори от 1-ва серия опосуми.и всичко в него е разчетено да работи до 10 години-след това 1000 МБ-хиляда малки бели.напраео разбиха представата за автомобилен дизайн.и колко от екстрите може да ползва водача,без да катастрофира,докато шари с пръсти по дисплея и джойстиците-тези глупости трябва да се махнат от обзора на шофьора и да се сложат на задните седалки за игра на децата.на водача само най-необходимото-скоростомер,часовник и индикатор на заряда
  • #43
    анонимен ( преди 4 години )
    Гледам коментарите: все хубавци и водещи дизайнери се събрали!!
  • #42
    анонимен ( преди 4 години )
    БМВ Бобър хахаха
  • #41
    анонимен ( преди 4 години )
    Грозна или не ,това си е индивидуално мнение, за мен този ел .сув е ок.В крайна сметка по консервативно настроените почитатели на тази марка дават негативно мнение за естериорния профил на този автомобил.НО ако имаше по малка решетка като от старите поколения /малки бъбреци/ тогава щеще да има различен тип изказвания. По отношение на интериора ,категорично съм на мнение ,че е на топ ниво,ВЕЛИКОЛЕПНО ОФОРМЯНЕ И ВНИМАНИЕ КЪМ ДЕТАЙЛИТЕ, и този път са улучили синтеза между класическо и авангардно.
  • #40
    Владо ( преди 4 години )
    Леле, колко е грозна...Нямам думи...Много зле.
  • #39
    анонимен ( преди 4 години )
    Еми кисело е гроздето, вижда се на снимката. Развалило се е направо и смърди, ако питаш мен. За мен едно Jaguar-ско кисело грозде, ако може.
fallback
Последни