fallback

Volkswagen: Водородът е пълна безсмислица

Победа на Байдън е по-добрe за нас, заяви шефът на германския концерн

Потенциалът за развитие на водорода като автомобилно гориво е твърде надценен, смятат от Volkswagen. Гигантът влезе в спор по темата с германската Асоциация на автомобилната индустрия (VDA), която активно лобира за развитие на водородните горивни клетки.        За разлика от Mercedes, който има собствени проекти в областта на водородното задвижване, и BMW, която развива такава технология в партньорство с Toyota, VW няма работещи проекти с горивни клетки       Ябълката на раздора е националният план за насърчаване на електрическата мобилност, който трябваше да създаде конкуренция между водородното задвижане и електромобилите с батерии (BEV). Браншовата организация обаче отхвърли плана в този вариант и настоя да има специални субсидии за водорода. Това на практика ще извади сегашните електромобили от обхвата на правителственото подпомагане. Volkswagen, който инвестира десетки милиарди в преминаването към BEV, реагира остро и нарече насърчаването на водорода "безсмислица" и "лоша употреба на чистата енергия".

В изявлението на концерна, публикувано от T&E, се казва, че "така нареченият потенциал на тези алтернативни течни горива (втечнен водород и биогорива, б. ред.) е... много силно надценен", и освен това те са "сложни, обвързани с големи разходи, не много допринасящи в борбата срещу климатичните промени и с ниска ефективност".       Който и да е новият президент във Вашингтон, заплахата от мита и търговски бариери си остава, предупреди Дийс

Междувременно главният изпълнителен директор на VW Херберт Дийс заяви, че победа на демократа Джо Байдън в президентските избори в САЩ ще е по-благоприятна за интересите на компанията. "Една демократическа политика от Белия дом ще е повече в тон с нашата глобална стратегия за преход към електрическо задвижване", заяви Дийс в разговор с Bloomberg.

 

fallback
  • #14
    Читател ( преди 4 години )
    50% КПД за производство на ел енергия е много добре. Но по-същество водородът се използва като батерия, така че наистина сравнено с Li батерия кпд е доста ниско, общо около 18-22% . Водородът обаче се зарежда бързо и ще го има в големи количества , така че акк цената му е ниска ще е ефектувно да се използва.
  • #13
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Няма еднозначно решение. Водорода може да се използва за съхранение на излишната енергия от ВЕИ. Така ще се реши основният проблем при тази енергия, а именно нейното непостоянство. Защото какъв е смисълът от електромобили след като ползват енергия от изкопаеми горива?А ако има произведен по този начин водород, защо той да не се използва директно в автомобилите? Да има загуби при преобразуването но няма замърсяване.
  • #12
    анонимен ( преди 4 години )
    До #13: чистата чешмяна вода е изгорял водород. За да гори пак ще трябва да вложиш енергия за разделянето на водата на водород и кислород. Това упражнение е безмислено тъй като енергията, получена накрая ще е по-малка от вложената. Ако си измислил "перпетуум мобилен" това е отделен въпрос.
  • #11
    Инженер ( преди 4 години )
    Какво разумно решение е водородът? Ефективността на горивните клетки не надхвърля 50%. Катализаторът е от платина. Отделно съхраняването му е доста трудно. Липсва инфраструктура и построяването на нова е доста по-скъпо от зарядните станции. Значи от електричество се прави водород, който после се изгаря в горивна клетка като захранва ел.задвижване. Значи вместо батерия имаме резервоар с течен водород и горивна клетка.
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    Водата съдържа 2 атома водород и 1 атом кислород. Нашата планета съдържа 0.15% водород който за разлика от петрола е възобновяем ресурс. Най простият начин за получаването му е чрез електролиза. За осъществяването на електролизата са нужни само 1.23 волта. На практика всеки може да си произвежда водород в индустриални количества. Инсталацията е елементарна.Към нея може да се добави и охлаждаща система и компресор за втечняване на водорода. Спокойно може да се захранва от соларни панели.
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    Водородът е единственото разумно решение. Но големите корпорации не искат да се развиват водородните технологии защото ще загубят монопола над енергийния сектор.Става въпрос за трилиони долари. Затова те ще водят войната докрай. Батериите не са проблем за тях защото те много добре знаят че колите с батерии са непрактични и никога няма да станат масови.Водорода е бъдещето. Могат да се направят такива коли да се зареждат директно с обикновена чешмяна вода и сами си отделят водорода.
  • #8
    Leberknoedl ( преди 4 години )
    Вагонетките ги пишете тотална щета. Тръгнали електромобили да правят, но не могат да правят батерии и яко бецален на китайците. За водород не се и опитват, щото там съвсем никакви шансове нямат. Единствено си могат канцерогенните дизели, ама с тях не могат да покрият никакви стандарти и там як бецален ги чака. Като гледам най-добре да пускат кепенците и да не се мъчат повече. Автомобилостроенето не е за некадърници.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    8, и бившя шеф на МБ каза, че няма постигане на емисиите без дизеловите двигатели. Обаче, в момента тотално се облъчва са много, че ел. колите са спасението. Не не са, просто в момента са на мода и разбира се има достатъчно луди, които са готови да изсипят куп пари за нещо, само и само да са в крак с модата. Просто сега е модерно да си еко**** и мека китка... Спрат ли медиите да наливат масло по тия теми, ще си отшумят като всичко друго.
  • #6
    БПФ ( преди 4 години )
    Няма смислена визия откъде ще се вземе толкова водород.
  • #5
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    От Фолксваген казаха, че бъдещето е в дизела и не познаха. Казаха, че в електромобилите няма бъдеще и не познаха. Сега с това изявление за водорода почвам да се замислям дали да не инвестирам във фирма която развива тази технология.
fallback
Последни