fallback

DSG трансмисията: какво трябва да знаете

Все повече автомобили се предлагат с кутии с два съединителя - но струват ли си?

Все повече автомобили се предлагат с DSG скоростна кутия - и нови, и на вторичния пазар. Но какво всъщност представлява този сравнително нов тип автоматик и какво трябва да знаете, преди да се спрете на автомобил, оборудван с него?

8 факта за DSG трансмисиите (ГАЛЕРИЯ):

fallback
  • #12
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Аз карам Q7 дизел автоматик 240 к.с. и А5 дизел DSG 245 к.с. разликата е огромна в полза на А5
  • #11
    v-1 ( преди 3 години )
    Вече мина времето на ръчните скорости, преди бях по-икономични и е безспорно кеф да ги караш, но вече автоматиците ги бият по икономичност и бързина на превклюване.А за удобството въобще не може да става и дума
  • #10
    dron ( преди 3 години )
    Като говорим за смяна не говоря за по бърза смяна (естествено че роботизираната кутия е по бърза) а за смяна в по правилен момент = обороти + скорост + терен + намеренията на шофьора
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Роботизираната кутия в ф1 не в ръчна в смисъла, на това човек с ръката си да вкарва предавките. Това че конструкцията им е близка до консттукцията на ръчната ск. Кутия не значи че ръчна ск. Кутия, Човек неможе да е толкова бърз като автоматиката която натиска съединителя и сменя зъбното колело. Това твърдение че ръчната е най бърза е на човек каращ 20 годишни гробове
  • #8
    abc ( преди 3 години )
    Във Формула 1 кутиите са практически ръчни, даже и си имат съединител, но се ползва само за да не загасва като е на място. И пилота сам натиска копчета нагоре/надолу една предавка накъде иска. Има механизъм, който изпрасква зъбните колела от едната предвка директно на другата, все едно сменяш без съединител. Как става номера без да се счупят зъбите... това е друга тема, няма достатъчно място за писане тук. : )
  • #7
    dron ( преди 3 години )
    "При пускане на спирачката в режим Drive или Neutral колата започва да пълзи напред или назад,".... бах го в неутрала... интересно колко вдига тая кола на Neutral?За сега няма автоматик който да сменя предавките по добре от човек (нямам предвид всеки човек!) вероятно жените сменят предавките по зле от автоматик.Представяш ли си WRC със автоматик, бодваш го на драйв и ги разцепваш хахахах...
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Превръща се в отживелица това решение! Рено сложиха стартер/генератор и още един ел. двигател в кутията, махнаха изцяло съединителя, а кутията стана малка само с 4 скорости (а се държи като 6 степенна, реално дори с 15 комбинации). Махнаха и задната предавка и движението назад се прави само с електромотора, както и потеглянето. Назад ако искат могат да включат и две предавки. Това са интелигентни и актуални решения, не да се утежнява и усложнява.
  • #5
    до 8 ( преди 3 години )
    Ехеее, колко очакваш че струва обслужването на другите. За 170к км да имаш до 3 пъти да смениш масло в зависимост от производителя. Сложи и да смениш и комплект съединители. Ако отиде на 5к са те одрали. То ZF-a хубаво може да издържи 200к без смяна на масло ама да не го смениш поне 1 път на 100к-150к км си е живо тото.
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    #3 сигурно знаеш че ДСГ не е един модел и технология. Най-чупливите сухи 250ки ги оправиха отдавна. 6 степенния в масло е супер и като каране и като надеждност - изобщо не може да се сравнява с ръчни (аз карам ръчни в момента). Българина като си хване некоя дъвка - например че ДСГ са скапани - и си я повтаря 25 години... въпреки че не е вярна от 24 ...
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Много ясно, че хубав класически автомат е по-добър от всяка дву съединителна. Но я покажете кола под 80к лв с хубавия ZF. Докато двусъединителни имаш за 35к. Проблема на двусъединителните е, че ако следващата предавка не е на свободния вал, реакцията е като на обикновен робот - бърз е като се сменят нечетен брой предавки. Също потеглянето няма как да е толкова мазно и плавно като на хидро трансформатор.
fallback
Последни