IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen представи най-мощния Golf R в историята си

Хот-хечът със задвижване 4х4 се оказа по-бавен от предшественика си

Осмото поколение на Volkswagen Golf получи своя нов флагман - спортна версия с традиционното за модела обозначение R в името си. Заради ограниченията моделът беше представен официално в онлайн-формат.


Volkswagen Golf R


Новият VW Golf R е получил 2,0-литров бензинов турбомотор с 320 конски сили и 420 Нм, който се поставя и на изградените на същата платформа Arteon R и Tiguan R. Компанията обяви сериозна добавка към мощността, но трябва да се отбележи, че при фейслифта на седмото поколение на модела през 2016 година показателите на двигателя бяха увеличени от 300 конски сили 380 Нм на 310 конски сили и 400 Нм.

По-късно, когато в Европа беше преминат към нов цикъл за измерване на вредните емисии - WLTP, който замени предишни NEDC, мощността на двигателя на предишния Golf R отново беше намалена с 10 конски сили, за да може хот-хечът да покрие стандартите за СО2.


Volkswagen Golf R


Въпреки увеличението на конските сили, новият Golf R се оказва по-бавен от предшественика си, който след обновяването си през 2016 година постигна ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,6 секунди. При наследникът му този показател е 4,7 секунди, а максималната скорост е 250 км/ч. На по-късен етап Volkswagen ще започне да предлага пакет Performance, с който хечбекът ще вдига 267 км/ч.

Двигателят на Golf R може да се съчетае с 6-степенна механична скоростна кутия или със 7-степенна роботизирана. Хечбекът е взел и системата за задвижване на четирите колела от Arteon R и Tiguan R, която разпределя мощността не само между двете оси, но и между задните колела.


Volkswagen Golf R


Както Volkswagen Golf GTI Clubsport, новият Golf R също е тестван на пистата "Нюрбургринг", където са направени последните настройки. Хечбекът получава режим Special, предназначен за легендарното германско трасе, а също така и режим Drift, при който се заключва предната ос. За хот-хеча са предвидени и стандартните за модела профили Comfort, Sport, Race и Individual, но няма Eco.

В дизайна на екстериора на новия VW Golf R впечатление правят агресивната предна част с различна решетка, 19-цоловите джанти със сини спирачни апарати, страничните престилки, уникалната задна броня с гланциран черен дифузьор, четирите хромирани тръби на изпускателната система и спойлерът на покрива.

Още снимки на най-мощния Golf R в историята - вижте в галерията:


Освен фирменият за R-моделите син цвят Lapiz Blue Metallic, хот-хечът ще се предлага в бяло и в черно. В салона има специфична графика и допълнителна информация на цифровия приборен панел, мултимедийна система Discover Pro с тъч-скрийн, спортни седалки с кожа Nappa и елементи от карбон.

Продажбите на новия Golf R ще стартират през 2021 година, като предстои да бъдат обявени и цените на спортния хечбек.

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Много добра кола. Но да ли е по добра от Honda Type R?
  • #5
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    В света на безсмислените и безлични "сувове", хот- хечовете са като манна небесна. Дано измислените "еко" изисквания не ги затрият.
  • #4
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Radu ( преди 2 седмици )
    Да се поправя турбина не турбини защото тя е една и докато Голф 7 Р тя е ис38 тук на Голф 8 Р тя вече е ис40. И мотора е ЕА 888 ево 4 ..сега намерих на немски нов мотор оскъдна информация...
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Radu ( преди 2 седмици )
    На новото еС 3 стой същия мотор и заводските 4.6с на каруоу теста показа ниски 3.9 а това означава ,че германците занижават реалната мощност и там са не по малко от 350коня просто няма как 320к да дават под 4 сек.А тук трябва да се отбележи че този мотор не е същия като на Голф 7 Р.Този е ЕА888 ево 2 което означава променени турбини ,кулер и горивна система.
  • #2
    11 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Не харесвам Голф, но това не е точно обикновен Голф. Сигурен съм, че ще ми достави голямо удоволствие да го разтрия на подходящ път или писта.
  • #1
    13 rate up comment 0 rate down comment
    Едва ли ( преди 2 седмици )
    Едва ли ще е по бавен тук съм сигурен ,че реалната мощност на диното ще е 340/350кс и както новото еС 3 при заводски 4.2с до 100 на каруоу даде времена от 3.8с.....