Преди две години Volkswagen преди работещ по по цикъла на Милър метанов двигател 1.5 TGIF с директно впръскване и турбокомпресор с променлива геометрия. Този мотор вече се поставя на Skoda Octavia, Seat Leon и Audi A3, а сега аналогична модификация се появи и при осмото поколение на Volkswagen Golf.
Технически новият VW Golf TGIF на практика изобщо не се отличава от своите "събратя". Най-близкият роднина на метановия двигател е бензиновият турбомотор 1.5 TSI, който се поставя на много модели на концерна. Газовата версия развива същите 130 конски сили и 200 Нм въртящ момент, но при нея компресията е увеличена от 10,5:1 до 12,5:1.
Метановият Golf има три бутилки с общ капацитет 115 литра, които са достатъчни за 17,3 килограма газ. Пробегът с едно зареждане е 400 км по цикъла WLTP. Резервният бензинов резервоар е запазен, но неговият обем е само 9 литра. Идеята е, бензинът да се използва при стартиране на двигателя при ниски температури, както и за достигане до най-близката станция за зареждане, когато метанът свърши.
За модела ще се предлага единствено 7-степенна роботизирана скоростна кутия DSG. Версия на метан ще получи и комбито Golf Variant. Поръчки за хечбека вече се приемат в Германия, като стартовата цена е 30 935 евро. Това е с 230 евро повече отколкото струва аналогичното Audi A3 Sportback g-tron. Комбито ще е по-скъпо, като предстои цената му да бъде обявена.
Снимки: Volkswagen