Ръчни скорости или автоматик? И двата варианта си имат своите привърженици с убедителни аргументи. "Ръчката" е по-ангажираща, дава повече контрол и мнозина я свързват с автентичното удоволствие от шофирането. Освен това като цяло е по-безпроблемна. Автоматикът пък означава удобство, особено в големите градове, където така или иначе "автентичното удоволствие от шофирането" отдавна вече е изгубено. Неслучайно в последните години балансът неумолимо клони към втория тим трансмисии, а делът на ръчните постоянно намалява.
Големите промени на пазара през 2020 покрай новите стандарти за емисиите обаче се отразиха и на предлагането на автоматици. В близкото минало дори и най-достъпните модели като Dacia Sandero предлагаха опция с два педала. Проверката ни в каталозите на вносителите днес показва, че евтините варианти с автоматик са намалели чувствително в последните месеци. В извадката сме взели предвид най-широкия смисъл на понятието "автоматик" - както класически хидротрансформатори, така и трансмисии с двоен съединител, "роботизирани" ръчни кутии и безстепенни вариатори. На практика всичко, което дава възможност на шофьора да не превключва ръчно. Освен това за всеки модел сме посочили само най-достъпния ценово вариант. Цените са посочени спрямо официалните ценови листи.
20-те най-евтини коли с автоматик в България (ГАЛЕРИЯ):
Думата "хибрид" в името се отнася всъщност до мека хибридна система, с 1.2-литровия Dualjet мотор с 83 коня, съчетан с безстепенен вариатор CVT. Оборудването е GL+, със 7-инчова мултимедия, планки за предавките на волана, отопляеми седалки, релси на покрива, LED светлини и 16-цолови алуминиеви джанти.