IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Помагат ли добавките в маслото и горивото?

В повечето случаи последствията за двигателя на автомобила са негативни

Живеем в свят, в който лимонадата се прави от изкуствени добавки, а полировката за мебели - от истински лимони. В желанието си да направи нещо добро, човек може, дори без да иска, да навреди. Това важи с пълна сила и за автомобилите, чиято поддръжка е най-важният детайл за удължаване на живота им.

Много хора смятат, че различните добавки в горивото и маслото на двигателя са именно един от начините за подобряване на неговата работа и за увеличаване на ресурса. Затова и те не се колебаят да използват тези добавки, като си мисля, че така правят нещо добро и полезно. Дали обаче това е правилно? По-скоро "не", твърдят експерти и посочват няколко причини за това.

Защо добавките може да бъдат вредни за автомобила (ГАЛЕРИЯ):

Все пак химията може да бъде полезна на новите автомобили, но по различен начин. Съвременните превозни средства разполага с много високи технологии, като някои няма как да работят без химически съединения. Например, антигел, налят в резервоара донякъде предпазва от замръзване на некачествено дизелово гориво, а пречиствателите на горивната система са "обучени" да измиват всяка мръсотия, която може да запуши инжекторите и горивните канали. Това обаче е грижа на производителя, а на търговците, които обещават приставки, правещи чудеса с двигателя.

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    Боби ( преди 3 седмици )
    На 2000км слагам 6в1 на Бардал, когато съм на дълъг път, за изчистване. Преди всяко зареждане слагам БДЦ на Бардал- 1мл на 1л гориво. Колата стана по-тиха, вдигнах мощността и мъкнах разхода. Всеки който не вярва, да отиде и да пробва. Разбира се, не трябва да се прекалява, както всяко нещо, защото от ефект ще стане дефект. Добавки в масло на двигстел не слагам. Достатъчно едасе сменят редовно филтрите и маслото.
  • #13
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    добавка аз я разбирам само в един случай - двигателя е за тотален основен ремонт, но не ви се дават между 600-5000лв. за ремонта на момента. Купувате моторъп, универсален модификатор или подобно за 50лв. - сипвате в маслото и карате 30-на хиляди км. безгрижно, тихичко и приятно. После - продавате с гореща обява "КАТО НОВА" "УНИКАТ!!! " ... и така остава на новият собственик "късметлия" или да си направи ремонта или да повтори стъпките отгоре, докато не се разпадне мотора някъде :)
  • #12
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Петър ( преди 3 седмици )
    Имам Пежо 406. Карам го от 2008 година. 1,9 ТД. Пробвал съм какви ли не марки масла (всичките 10w40) и със туба от 5 литра не успявах да навъртя 10 000 км. Двигателя събира 4,2 - 4,3 литра. Останалото до 5 литра доливах. Като измина 8000 - 8500 км маслото обикновено беше около минимума, но тубата празна, няма за доливаме. И го сменям. Предния път сложих XADO 10W40 DIESEL и минах малко над 10 000 км. Маслото в двигателя беше по средата между минимум и максимум, че и в тубата беше останало малко ...
  • #11
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Бричка ( преди 3 седмици )
    Наливам само Хадо. Разхода на масло и бензин стигна до нула!!
  • #10
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Да бе, да ( преди 4 седмици )
    Сипваш една добавка и спира да гори масло, Сипваш втора и о чудо, проникват му нови сегменти - оригинални при това, Сипваш трета и на всеки 1000км двигателят започва да синтезира по литър масло!!! Абе вие чувате ли се какви ги плещите, бе?! Ако беше вярно, ние монтьорите отдавна да сме фалирали
  • #9
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Инфитити ( преди 4 седмици )
    Факт през 2012г., а именно инфинити, 2006г., FX 3.5 бензин/газ 170хил.км., разхода на масло до добавката 1л./4хил.км. разход след добавката 1л./10хил.км. Добавката е на Хадо! От тогава на всичките джипове се наливат задължително добавки! Нано технологията е измислена от даста по-умни глави от редакторчетата тук!
  • #8
    20 rate up comment 3 rate down comment
    Дочо ( преди 4 седмици )
    Като искате 20 годишната барака да не ви гори масло - сменете си гумичките на клапаните...
  • #7
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Унуфрий ( преди 4 седмици )
    Статията е повече от смешна. Аз си оправих разхода на масло на бензинов мотор спрях отлагането на сажди с добавка за възстановяване на износените части. Всеки път при смяната на маслото го правех и имаше ефект. Сега карам турбодизел и с дабавка за гориво работата на двигателя се промени.
  • #6
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Тодор ( преди 4 седмици )
    На Астрата долях миналото лято 2 л масло за 1000 км. Смених Репсола с Алпина и сложих две добавки Омекс и Бардал, за износени двигатели. Сред 4000 км - 400 мл разход.
  • #5
    20 rate up comment 7 rate down comment
    За дизел може ( преди 4 седмици )
    Единствената добавка с която няма да сгрешите са добавките против замръзването на нафтата. А тези за въстановяване на двг ми звучат, като на умрял човек витамини.