Въздухозаборникът е основен елемент не само от дизайна на автомобила, но и от неговата задвижваща система. Той използва налягането на насрещния въздушен поток, за да го пренасочи към двигателя. Самият поток служи за окислител на горивото и е необходима част за създаване на горивната смес. Освен това той охлажда двигателя, трансмисията, спирачната система и други важни агрегати.
Поставянето му на покрива на автомобила е интересно инженерно и дизайнерско решение, което се среща при спортните коли. В следващия списък обаче няма да попаднат модели като Bugatti Veyron и други подобни, чийто въздухозаборник е поставен в задната част на покрива, както и такива като придшните поколения на Subaru WRX STI, където той служи за подаване на въздух в салона.
10 коли с въздухозаборник на покрива (ГАЛЕРИЯ):
Този автомобил е интересен по няколко причини. Първата е, че именно той се оказва най-големият съперник на Mercedes-Benz CLK GTR, за който вече стана дума. Второ, именно 911 GT1 (макар и напълно преработен) печели "24 часа на Льо Ман" през 1998 година, като е управляван от Алън МакНиш, Лоран Айело и Стефано Ортели.
Задвижването на болида с тегло 1150 килограм става с 6-цилиндров "боксер" с обем 3,2 литра и две турбини, който развива 544 конски и 600 Нм.