Въздухозаборникът е основен елемент не само от дизайна на автомобила, но и от неговата задвижваща система. Той използва налягането на насрещния въздушен поток, за да го пренасочи към двигателя. Самият поток служи за окислител на горивото и е необходима част за създаване на горивната смес. Освен това той охлажда двигателя, трансмисията, спирачната система и други важни агрегати.
Поставянето му на покрива на автомобила е интересно инженерно и дизайнерско решение, което се среща при спортните коли. В следващия списък обаче няма да попаднат модели като Bugatti Veyron и други подобни, чийто въздухозаборник е поставен в задната част на покрива, както и такива като придшните поколения на Subaru WRX STI, където той служи за подаване на въздух в салона.
10 коли с въздухозаборник на покрива (ГАЛЕРИЯ):
Подобна подборка няма как да мине без италиански автомобил, но в случая няма да стане дума за модел на Ferrari или Lamborghini. Тази Pagani Zonda се произвежда в продължение на 17 години (общият тираж е 209 бройки), като получава различни модификации.
За да повиши интереса към автомобила още преди излизането му на пазара, собственикът на компания Хорацио Пагани публично обяви, че в нейната разработка е участвал легендарният Хуан Мануел Фанджо. При цялото уважение към петкратният световен шампион във Формула 1, по това време той е над 80-годишен.
Топ-версиите на Pagani Zonda от последните години разчитат на 7,3-литров атмосферен V12 на AMG, развиващ 760 конски сили. Той е съчетан с 6-степенна механична или с преселективна скоростна кутия. Такава кола има в гаража си сегашният световен шампион във Формула 1 - Люис Хамилтън.