IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Френските профсъюзи бесни на Renault заради Dacia Spring

Производството на електрическия модел в Китай е ябълката на раздора

Наскоро дебютиралият първи електромобил на Dacia определено бе чакан с нетърпение. Моделът тръгва на поточните линии в Китай догодина и ще стъпи на европейските пазари, където се очаква да стане бестселър заради достъпната си цена и идеалните за градовете габарити.


Dacia Spring


И докато появата на подобен електромобил ще направи много потребители щастливи, то производството й в Китай вбеси френските профсъюзи. Те, меко казано, недоволстват от факта, че автомобил продаван в Европа се прави в Азия, на фона на затваряне на заводи и съкращения на служители в страната.

Профсъюзите вече бяха набрали гняв срещу плановете на Renault за съкращения, обявени преди осигуряването на държавен заем през лятото, който да спаси френската автомобилна индустрия. "Абсолютно се противопоставяме на производството на Spring в Китай", заяви Франк Даус, говорител на синдиката CFDT. "Това е в разрез с правителствената подкрепа за автомобилната индустрия и заетостта на хората във Франция".

Синдикатът FO, който представлява и работниците на Renault, призова компанията да не се отклонява от целта си да направи Франция глобален отличник по отношение на електрическата мобилност, аргументирайки се, че въглеродният отпечатък на Spring ще е "ужасяващ", заради вредните емисии при транспортирането на автомобилите от Китай до Европа.. "Немислимо и безотговорно е моделът да се произвежда извън Франция", заявиха от синдиката.


Dacia Spring


Renault вече успя да се възползва от малка част от отпуснатия на компанията държавен заем на стойност 5 милиарда евро. Президентът Еманюел Макрон ясно заяви, че цялата сума ще бъде отпусната само след като производителят се разбере със синдикатите за два завода във Франция, работещи с намален капацитет. И това може да доведе до преосмисляне на концепцията за Spring.

Французите не са единствените, който внасят нови модели в Европа от китайските си фабрики. Същото правят от BMW с iX3, Polestar, както и Tesla с произведения в Поднебесната империя Model 3.

Междувременно стана ясно, че за момента от Renault не планират версия с десен волан на Dacia Spring. Това ще рече, че моделът няма да се предлага във Великобритания, Кипър и Малта.

0 от 500
  • #9
    36 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Трябва да произвеждаш или по-качествено или по-евтино от Китай.Роботите които сглобяват автомобилите са еднакви навсякъде - и в Китай и във Франция. А по никакъв начин не може да се твърди, че китайският работник е по-мързелив или по-глупав от алжиреца във Франция. Напротив - китайците са работливи и училищата им са строги и със силен математически профил. Така че Европа я чакат все по-тежки времена.
  • #8
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Е кво ти отричаш че французите са бели ли?дръпнатите да не са европейци случайно
  • #7
    19 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Те, в заводите на Рено във Франция, колко процента са франсета!? Гледам основно са некви тарамбуки!
  • #6
    32 rate up comment 2 rate down comment
    Гост ( преди 3 години )
    Въпреки митата и транспорта от Китай идва по-евтино. А и във Франция са им много силни профсъюзите - да уволниш човек е абсурд. То не може хем работниците доволни, хем печалбата на концерна голяма. Според мен скоро в Европа няма да се произвеждат малки/евтини коли
  • #5
    20 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ти смятай - по-евтино им е да го произведат там и да го докарат до тук...
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Така се действа, ако искаш да продаваш работни места във Франкрайх и пари чак след това! Е няма как и агнето и вълка :)))
  • #3
    14 rate up comment 3 rate down comment
    До 2 ( преди 3 години )
    От Китай има 10% мито плюс транспорт така че от Франция едва ли ще е по-скъпо но като цяло дори да го местят от Китай което е възможно ако има голям успех в Европа следващия избор за такъв модел най-вероятно би бил Румъния или завода на Туинго в Словения а не Франция
  • #2
    18 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Става интересно: "- На ви 5 млрд., ама за да произвеждат вашите работници" => "- Ама то ако Spring-а го произвеждат нашите работници, ще стане много скъп.". Ха-ха. :-)
  • #1
    18 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 3 години )
    Защо им е на британците евтин електромобил. Ако може да се вярва на г-н Джонсън (ако питате мен на този г-н може да се вярва също толкова колкото и на г-н Тръмп, който скоро ще удари 25К изречени неистини), след брекзит, те ще забогатеят рязко ;)))), та ще си купуват Тесла вместо Дачия (или по-скоро и Дачията няма да им е по джоба, ама това е друга тема ;))