IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Dacia показа първия си сериен модел на ток

Компактният кросоувър Spring Electric ще изминава 225 км с едно зареждане

Компанията Dacia, която е собственост на Renault, представи серийния вариант на компактния кросоувър Spring Electric. Това е първият електромобил в история на румънската марка и съответно ще бъде сред най-евтиниите коли на ток на пазара в Европа. Предполага се, че цената на стандартната модификации на Spring няма да превишава 10 000 евро.


Dacia Spring Electric


Кросоувърът е оборудван с агрегатите на модела Renault City K-ZE, предлаган на китайския пазара. Дължината на Spring Electric е 3734 мм, широчината - 1622 мм, височината - 1516 мм, а разстоянието между двете оси - 2423 мм. Пътният просвет е 150 мм.

Електромобилът на Dacia е оборудван с електромотор с мощност 45 к.с. и 125 Нм, който се захранва от литиево-йонна батерия с 26,8 кВт/ч. Максималната скорост на машината е 125 км/ч, като с едно зараждане тя изминава до 225 км. Предвиден е и режим "Eco", който повишава пробега с 10%. При неговото активиране мощността спада до 31 конски сили, а максималната скорост е 100 км/ч.


Dacia Spring Electric


Пълното зареждане на акумулатора от стандартна розетка отнема 14 часа, а при използване на системата Wallbox - по-малко от 5 часа. В оборудването на Spring Electric влизат електрически усилвател на волана, централно заключване с дистанционно управление и електрическо управление на всички прозорци.

Като опция за първата Dacia на ток се предлагат климатик и информационно-развлекателна система с екран с диагонал 7 инча, навигация, както и поддръжка на сервизите Apple CarPlay и Android Auto.

Още снимки на серийния електрически кросоувър на Dacia - вижте в галерията:

Снимки: Dacia

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Истината ( преди 1 месец )
    хаха Шкода са чешки бклуци.
  • #10
    2 rate up comment 4 rate down comment
    До номер 8 ( преди 1 месец )
    Приликата между Дачия и Шкода е както приликата между Лом и Лондон...
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В Германия заплати в общия случай между 1500 и 2 хил. евро. А от това лято там субсидията за такава кола стига 9000 евро. Действително най-базовата ще е е колкото да си купиш ел. велосипед. Или едно лято спестяване.
  • #8
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Карах шкода цити е го на Спарк! Впечатлен съм от ел. колите, ако наистина е такава цената ще изчакам "Баце" да отпусне поне 5000 евра субсидия и ще си я купя....
  • #7
    7 rate up comment 6 rate down comment
    p5yo ( преди 1 месец )
    10000€ според мен е невъзможно ниска цена, тя е по-ниска от цената на еквивалент (SUV с ДВГ), според мен ще е мин 15-20000€
  • #6
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Този ЕКО-режим трябва да е задължителен за всички коли с над 150к.с, защото на равен път с празна кола не е проблем мощността да пада до 90к.с. и да спестиш накой литър бензин
  • #5
    7 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само да отбележа че тази в оранжево , която ви промоционират със сигурност няма да е под 15 000€, да не забравяме че при Дачия всичко е опционално, и за 15 хил€ има сносни ел-коли на втора ръка
  • #4
    24 rate up comment 3 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    Много добре са се справили, особено предвид цената. В много европески държави субсидиите за електромобили достигат 8-10К евро. Това означава че за 0-2К евро получаваш чисто нов автомобил с 5 години гаранция, без данъци и с безплатно паркиране в центъра. Да не говорим че се движиш за 2 лв./100 км. Много хора ще си купят електрическа Дачия вместо велосипед. Това е истинското електрическо бъдеще. Евтини ел. коли, с евтини експлоатационни разходи, а не Голф на цената на средно голям СУВ.
  • #3
    9 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много по-важният въпрос при електромобилите е колко са спестили от оллаждане и подгряване на батериите, т.е. дали въобще ще може да се зарежда през зимата и лятото.
  • #2
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Също до голяма степен зависи как е настроен редуктора. С тази макс скорост от 125 сигурно ще е с голямо съотношение и сигурно ще скача добре до 50-60 км/ч. В крайна сметка е градско автомобилче. До 1 - от една страна изброените вероятно са по леки но от друга тези коне и нютони идват при съответно 6000 и 4000 оборота и реално през повечето време използват дори по-малко от Дачийката. Но да излезе и ще видим.