Френският производител Renault е готов с нов 8-годишен план за развитие, като неговото изпълнение ще стартира от 2021 година. Дотогава компанията ще трябва да се справи със спада на продажбите, причинени от коронавирусната пандемия.
Планът предвижда Renault да влезе в сегмента на премиум-автомобилите, което да му позволи за се конкурира с марки като Mercedes-Benz и BMW, твърди вестник El Pais, като се позова на генералния директор на компанията Лука де Мео. Новата стратегия е именно негова идея, но преди да започне реализирането и, разходите трябва да бъдат съкратени с около 2 млрд. евро.
"Следващите 2 години ще бъдат много тежки за нас. Готови сме с 8-годишен план, като ще го обяви през януари, но дотогава някои неща в него може да се променят", коментира Де Мео.
Шефът на Renault не пожела да разкрие други подробности, но от думите му става ясно, че основната идея е да се повиши значително имиджа на френската марка. Това означава пълен отказ от разработката и производството на малки и евтини автомобили, които ще бъдат прехвърлени на Dacia.
Идеята на Де Мео е, Renault да увеличи печалбите си, но това да стане със скъпи модели, при които маржът е голям, а не нарастване на продажбите в ниските сегменти.
Снимка: Renault