IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Renault Megane също става кросоувър

Промяната идва при следващото поколение на легендарния модел

Манията по кросоувъри „уби“ много популярни модели, а сега се оказва, че тя може да засегне дори един от най-успешните автомобили в историята - Renault Megane. За предстоящата промяна намекна генералния директор на френската компания Лука де Мео, цитиран от Carscoops.


Renault Megane


Според информации от различни източници, новият шеф на Renault иска да задържи Megane в гамата на марката, като го превърне в „стълб на бъдещите модели от сегмент С“. Промяната ще настъпи при следващото поколение, което трябва да бъде готово след 5 години, като все още няма окончателно решение по въпроса.

Вариантите обаче са два. Според първия, Megane ще получи всъдеходна версия, подобна на Ford Focus Active и на Audi Allroad. Това ще бъде автомобил с по-висок клирънс и допълнителна защита на каросерията, която ще му придава външен вид на кросоувър.


Renault Megane


Втората възможност е следващият Megane да бъде кардинално променен и да се превърне в SUV-модел, който да бъде изграден на нова платформа. Подобен автомобил ще донесе по-големи печалби на Renault, което е и основната идея на Де Мео. Не е ясно обаче, дали тя ще се хареса на феновете на Megane, които трудно биха приеми подобна трансформация.

Основната цел на промяната е увеличение на продажбите на модела, които спадат през последните 3 години. По данни на Carsalesbase през 2019 година Renault е продала само 129 222 бройки от Megane в Европа, което е над 50% намаление в сравнение с 2010 година. Тогава резултатът е бил 270 381 продажби.

Снимки: Renault

0 от 500
  • #7
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Шизофрения...правиш кросоувър на базата на хечбек, започва да се продава по-добре от хечбека и при следващото поколение правиш два кросоувъра на една и съща база с различни имена....wht....и нямаш нормални бензинови дигатели, а само трицилиндрови миксери, електрически миксер и две-три нафтови печки, които горе-долу стават... и какво по-точно да си купя? 10 годишен дръгел на 1 000 000 километра на цената на нова дачия или нова дачия с кафемелачка вместо мотор?
  • #6
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    всичко на СУФа - еврибари на магари...
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    е то няма ли да стане ала-каджар... открийте 10те разлики..
  • #4
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Продажбите са си добре единствено Голф/Октавия, Фокус и А-класа имат значително повече всички други са около или под нивото на Меган то по тая логика трябва да спрат повечето модели а ако стане СУВ има по-голям шанс да се провали защото има Каджар
  • #3
    10 rate up comment 0 rate down comment
    Коментатор ( преди 2 месеца )
    Ами Capture е на платформата на Clio, Kadjar е на Megane. Не знам какво точно мислят да пускат.
  • #2
    4 rate up comment 6 rate down comment
    ако ( преди 2 месеца )
    ако тоя ченгел под фара го няма, щеше да е 100 пъти по красива
  • #1
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Гост ( преди 2 месеца )
    Аха ясно - искат да вдигнат цената