IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault намалява гамата дизелови двигатели

Причината са новите екостандарти и намаленото търсене

Преди няколко дни Renault повдигна завесата на европейската версия на купеобразния си кросоувър Arkana, който ще заеме мястото между Kadjar и Koleos в моделната гама на френския производител. Този модел обаче има малка особеност в сравнение с двамата си събратя - няма да се предлага с дизелов двигател. Такъв е случаят и с новата Dacia Sandero, която беше представена във вторник.


Renault - дизел


Най-общо казано, тези два нови продукта символизират доста добре бъдещата политика на Renault по отношение на дизеловото горива. Дълго обожаван от законодателите, дори до степен на предоставяне на дънъчни облекчения при покупката му (поне в някои европейски страни), днес дизелът се превърна в персона нон грата.

Това определено се вижда по цифрите - досега през 2020 година автомобилите с дизелов двигател държат пазарен дял от едва 31% във Франция, например. За сравнение, през 2013 г., преди скандала с дизелгейт и всички нови екологични стандарти, произтичащи от него, на тези коли се падаха 73% от продажбите в страната.

Свободното падане не е приключило, тъй като регулациите са все по-строги и компаниите, чийто автопарк засега се състои главно от дизелови автомобили, предвиждат бъдещи зони в градовете, позволени само за коли с ниски емисии. Renault все още предлага дизел на своя Clio например, за да отговори на търсенето, което засега не намалява значително, но други производители вече са изоставили това гориво за малките си модели, като Audi със своя A1 или Hyundai с i10.


Renault Arkana


От друга страна, при модели като Megane например, предлагането на дизелови версии вече бе намалено при рестайлинга му, като има само едно предложение от 115 конски сили. Това обаче не би трябвало да продължи дълго, от една страна, защото моделът е към края на живота си, а от друга, поради факта, че на 1 януари 2021 г. влиза в сила новия европейски екостандарт Euro 6D-full.

При налагането на всеки нов стандарт, производителите преразглеждат гамата си от двигатели. При Renault се очаква четирицилиндровият 1,5-литров dCi да изчезне за известно време на Clio и Captur, преди да се появи отново през 2021 г., в нова форма, но с уникална мощност. Това е един вид оферта за преход, тъй като производството на този двигател ще бъде постепенно прекратено.

За да компенсира постепенната загуба на дизеловите двигатели, особено на Clio и Captur, Renault залага на хибриди. Като версията с мощност 140 коня на Clio, която трябва да се конкурира с новата Toyota Yaris, и плъг-ин модификацията със 160 коня на Captur. Същият се предлага и на комбито Megane, а догодина ще се появи и на седана. Arkana пък ще бъде предлаган с хибридното задвижване на Clio и с бензинов двигател.

Снимки: Motor

0 от 500
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До 2 не се научи,че жабари са италиянците не французите. Ама то от къде толкоз акъл. А,иначе Рено само едни 15% са с държавно участие и за разлика от немските уж частни компании,които реваха за дотации от държавата за да не изпаднат в забвение. *** немски смешници дотирани от държавата,която работи за тяхното съществуване.Поне влез в час преди да пишеш маломщини.
  • #2
    3 rate up comment 6 rate down comment
    ..! ( преди 4 години )
    а са затворили перачницата, а са затворили и жабария!! тея вървят в комплект
  • #1
    1 rate up comment 15 rate down comment
    Факт!-тически ... ( преди 4 години )
    рено въобще намалява производството на т.нар. си "коли", до пълно затваряне на перачницата!