Американският производител Cadillac представи новото, четвърто поколение на адаптивното окачване Magnetic Ride Control. От компанията твърдят, че технологията е претърпяла най-сериозното си обновяване след появата си на седана Seville STS през 2002 година, като тя е най-бързата в света - скоростта за реакция се е подобрила с 45% в сравнение с нейния предшественик.

В MagneRide 4.0, както и при предишната генерация, се използват амортисьори с вградени двойна електромагнитни намотки. Те въздействат на намиращата с в камерата феромагнитна течност, която става силно намагнетизирана в присъствието на магнитно поле. Тя мигновено променя нивото на вискозитет и втвърдява окачването.
Оптималното ниво на демпфериране (предотвратяване на вибрации и трептене) при всяка от четирите стойки се определя с вградени в главината сензори за вертикално ускорение. Те работят четири пъти по-бързо и сканират пътя до хиляда пъти в секунди. Специален уред следи за промяната на положението на каросерията спрямо колелата при рязко спиране или влизане в завой.

При четвъртото поколение на MagneRide също така е пренаписан управляващия системата софтуер, намаленето е вътрешното триене (компанията дори посочва "нулево демпфериране", а също така е увеличена разликата между различните режими на движение. Освен това са добавени "температурни карти", които позволяват да се коригира температура на течността в амортисьорите за подобряване на характеристиките им, особено при динамично шофиране.
Новата генерация на окачването ще бъде част от стандартното оборудване на седаните CT4-V (само при версията със задно) и CT5-V. При седана CT5 Sport ще е част от пакета V Performance, който се доплаща. Адаптивните стойки ще се предлагат и на всъдехода Escalade в нива на оборудване Sport и Platinium.
Снимки и видео: General Motors


0