IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Американска хиперкола подобри световния рекорд за скорост

SSC Tuatara е развила 483 км/ч, но постижението още не е потвърдено официално

Телевизионната компания KPVM от град Пeръмп в американския щат Невада съобщи за нов скоростен рекорд, поставен на намиращата с близост до него автомагистрала State Route 160. Според екип на телевизията, хиперколата SSC Tuatara е подобрила най-доброто официално постижение за сериен автомобил - 447 км/ч в две посоки на движение, което Koenigsegg Agera RS записа през 2017 година.


SSC Tuatara


Рекордът на шведския автомобил беше поставен на същата отсечка от трасето. Тогава Koenigsegg използва клиентска Agera RS с допълнителен пакет за увеличение на мощността, благодарение на който 5,0-литровият туин-турбо V8 двигател развива 1360 конски сили и 1371 Нм въртящ момент. В едната посока хиперколата разви 437 км/ч, а в другата - 457 км/ч. Така официалното постижение беше фиксирано на 447 км/ч.

Според информацията на KPVM, американската SSC Tuatara е развила 483 км/ч (средна скорост в двете посоки), но засега от компанията-производител не са потвърдили това. Купето се задвижва от 5,9-литров V8 с два турбокомпресора и система за впръскване с две дюзи на цилиндъра. На стандартен бензин колата развива 1369 конски сили, а на биеотанол Е85 - 1774 конски сили.


SSC Tuatara


Двигателят е свързан със 7-степенна "роботизирана" скоростна кутия Automac Engineering. Ускорението от 0 до 100 км/ч при Tuatara отнема 2,5 секунди, а разстоянието от 1/4-миля се изминава за 9,75 секунди. Суперколата е проектирана за скорост от 312 мили в час (502 км/ч).

Не е изключено Tuatara да е подобрила и абсолютния рекорд, поставен от прототипа Bugatti Chiron на изпитателния полигон на Volkswagen в Ера-Лесинг. Доработеното с помощта на компанията Dallara купе успя да развие 304,773 мили в час (490,484 км/ч), но само в една посока. Втори опит не беше направен, тъй като изпитателите решиха, че трасето не е достатъчно безопасно и така рекордът не беше признат официално.

Снимки: SSC North America

0 от 500