IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Втори шанс: караме новия Ford Kuga

Българският пазар досега бе малко скептичен към този модел на Ford. Може ли новото поколение да промени това?

"Само че не и в България" е израз, който сме използвали хиляди пъти за какво ли не в последните десетилетия. Той е напълно приложим и към Ford Kuga: в Германия например този модел дълго бе вторият най-продаван SUV в сегмента си след VW Tiguan, а в някои месеци – даже номер едно. У нас интересът към него винаги е бил сдържан (макар и невинаги заради инженерните или естетическите качества на този Ford). Но сега Kuga има изцяло ново поколение, което има шанс да промени тренда и да нареди в първите редици и на тукашния пазар.
  
  
Ford Kuga тест драйв
Снимки: КОЛЕЛА
  

На външен вид Kuga прилича на много по-пропорциален и много по-красив Ford Focus – с когото дели шаси, двигатели и технологична концепция. Дизайнът му най-сетне демонстрира естетически език, който изкушава и привлича – слава богу, приключихме с функционално-романтичната скука на фордовския стил отпреди 10 години.
  
  
Ford Kuga тест драйв
Средният комбиниран разход на двулитровия дизел със 190 коня по брошура е 5.9 литра на 100 км. Ние постигнахме 7.4 литра, но с голям дял на високите магистрални скорости в микса

  
Kuga e по-дълга от предшественика си с близо 9 сантиметра, като голяма част от това увеличение е в полза на седящите на втория ред. Задната седалка се движи на релса и може да бъде променян наклонът на облегалките, като по този начин в задната си част този автомобил предлага универсално решение – или товарно пространство, или тонове място за седящите спътници.
   
    
Ford Kuga тест драйв
     
 
Силуетът на кросоувъра е малко по-нисък от предишната генерация, но за сметка на това водачът седи около 4 см по-високо, отколкото във Focus. По този начин Ford подчертава своето сериозно маркетингово обещание да предложи на клиентите си едновременно динамичен и комфортен автомобил.
По отношение на сервоусилването на волана и общото управление можем с радост да потвърдим, че Kuga е много динамичен и приятен за шофиране.
 
  
Ford Kuga тест драйв
 

Окачването е станало една идея по-меко. С това е постигнато по-добра возия, за сметка на известно субективно усещане за мудност в остри завои. Това култивиране на модела обаче го изравнява с прекия му конкурент Tiguan – защото най-сетне инженерите разбраха, че прекалена твърдост и прекалената спортна настройка в семеен автомобил е абсолютно излишно нещо и трябва да бъде постигнат повече баланс.
 
  
Ford Kuga тест драйв


Колкото до задвижването, новият Ford Kuga е най-иновативният модел на Ford. Ще рече, че за разлика от Focus, Puma, Mondeo или Fiesta, това е автомобил с пълен набор от новаторски агрегати – „мек“ 48-волтов хибрид с 2-литров дизелов мотор, пълен плъг-ин хибрид с бензинов двигател, чист дизел и чист бензин, в кобминация с ново поколения 8-степенен автомат (или CVT-вариатор в плъгин модификацията). Добрата новина за изкушените от технологиите е, че за старта си в България  Kuga ще бъде достъпна с всички свои двигател и трансмисии.


Ford Kuga тест драйв
Най-ниското ниво на оборудване е Titanium, което включва предни и задни паркинг сензори, автоматични светлини, безжично зареждане за смартфон, елекрически стъкла, круиз контрол, автоматични чистачки, двузонален климатроник и 8-инчова мултимедия с USB: с две думи, доста богато като за базово ниво
  

Опитахме на пътя най-мощния дизел със 190 конски сили и автоматик, както и хибридния дизел със 150 конски сили и ръчни скорости. Трябва да отбележим, че новото поколение дизелови двигатели са екологично изрядни, а Ford са успели да се справят с настройката на катализаторните системи и допълнителните очистки, без това да е за сметка на усещането за мощност и динамика (както, за съжаление, това се забелязва при някои модели на конкуренцията).

Ford Kuga 2.0 EcoBlue

190 к.с. максимална мощност

400 Нм макс. въртящ момент

8.7 секунди 0-100 км/ч

208 км/ч максимална скорост


Kuga не е състезателен автомобил, но е много динамичен, комфортен и сигурен. Единствената ни забележка е към предния капак, който заради новите мерки за защита на пешеходците видимо вибрира при високи магистрални скорости. Това е залегнало конструкционно и не носи риск, но все пак стряска.

По-мощният мотор хармонира перфектно с автоматика, като при равни други условия разликата в разхода спрямо хибрида е по-малка от половин литър на 100 км.
 
 
Ford Kuga тест драйв
При различните версии обемът на багажника варира между 475 и 645 литра. Първото е прилично за сегмента, второто - много добро


В други държави, където има преки държавни субсидии за хибридни и електрически автомобили, потребителите ще изберат 48-волтовата модификация, чието ценово предимство остава без конкуренция. Така или иначе, между двете модификации има около 11 000 лева разлика в полза на хибрида. Което превръща по-мощната модификация в избор за наистина запалените почитатели на скоростта и динамиката.
 
 
Ford Kuga тест драйв
  
  
Ford Kuga е станал по-модерен и по отношение на инструментите си за управление. Можете да го поръчате с изцяло дигитално табло зад волана. Системата SYNC 3 поддържа всички модерни функции като бързо реагиращ чувствителен на допир екран, Apple Carplay и Android Auto, навигация и гласови команди. Също така, ако поръчате някоя от по-високите  линии на оборудване, можете да имате Kuga с интелигентен круиз контрол, адаптиращ скоростта си спрямо другите автомобили, смарт ключ с възможност за настройка и управление на автомобила чрез приложение в смартфона ви.
 
  
Ford Kuga тест драйв
  
  
Изобщо, Kuga отговаря напълно на последните тенденции във вътрешната свързаност на автомобила. Цените за нова Kuga започват от 55 900 лева (за ниво Titanium с 1,5-литров турбобензинов двигател с мощност от 150 коня и ръчни скорости) и достигат до 87 900 лева за свръхоборудвана версия Vignale с плъгин хибрид с 225 конски сили, автоматик и автономност на шофирането от 50 километра само на ток.
 
 
Ford Kuga тест драйв
  
  
Все пак по-вероятно е да изберете ST-Line версия с 2-литровия дизел и мека хибридизация за около 65 000 лева. Добрата новина е, че тези цени подлежат на директни 11% отстъпка за налични на склад автомобили. Което поставя Kuga в много изгодна позиция спрямо преките му конкуренти VW Tiguan и Peugeot 3008. Остава само да се съгласите, че търсите точно този автомобил заради една от следните причини – пространство, динамика, богато оборудване и удоволствие от шофирането.


Още снимки на новия Ford Kuga вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500