Защо Dacia Sandero e толкова евтина?
Новото поколение на румънския хечбек на Renault също е жертва на инфлацията в последните две години, но пак си остава чувствително по-евтино от всичките си конкуренти. Защо е така? По-малко автомобил от останалите ли е Dacia? Или просто другите производители са по-алчни? Нека се опитаме да посочим някои от основните причини новото Sandero да си остане най-достъпният автомобил на европейския пазар.
10 причини Dacia Sandero да е толкова евтина (ГАЛЕРИЯ):
2. Новата платформа
Новите Sandero и Logan обаче са на друга платформа - изцяло новата CMF-B, която се ползва и от актуалните Renault Clio, Renault Captur и Nissan Juke. Не би ли трябвало това да оскъпи чувствително румънските коли? Всъщност не. Разходите за разработване на платформата наистина са по-високи, но се поделят между повече марки, а и икономиите от споделените компоненти многократно ги компенсират. Защото цената е една, ако поръчаш на доставчик 500 000 семеринга, и съвсем друга, ако поръчаш 6 милиона. А Sandero помага доста да се постигне икономия от мащаба, защото през миналата година бе най-продаваният автомобил на дребно (тоест поединично и на частни клиенти) в Европа.
Новите Sandero и Logan обаче са на друга платформа - изцяло новата CMF-B, която се ползва и от актуалните Renault Clio, Renault Captur и Nissan Juke. Не би ли трябвало това да оскъпи чувствително румънските коли? Всъщност не. Разходите за разработване на платформата наистина са по-високи, но се поделят между повече марки, а и икономиите от споделените компоненти многократно ги компенсират. Защото цената е една, ако поръчаш на доставчик 500 000 семеринга, и съвсем друга, ако поръчаш 6 милиона. А Sandero помага доста да се постигне икономия от мащаба, защото през миналата година бе най-продаваният автомобил на дребно (тоест поединично и на частни клиенти) в Европа.