IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Предно, задно и 4х4 наведнъж: тестваме MINI Countryman SE

Доскоро шокиращо скъп, този хибрид вече е на цената на дизела, но с 30 конски сили повече

Когато през 2017 година MINI показа първия си плъг-ин хибриден модел, беше малко трудно да схванем какъв е смисълът от него. Това бе кола доста по-тежка, доста по-сложна и най-вече осезаемо по-скъпа от бензиновия си аналог.

 

  
   
За изминалите години тя не се е променила особено. Този фейслифт, който тестваме, носи доста новости в областта на дизайна, но почти никакви в областта на задвижването.

Онова, което тотално се промени, е самият пазар.
Заради него този автомобил, който доскоро бе малко нелогичен, сега е дотолкова смислен и изгоден, че заводът не успява да изпълни поръчките.
 
 
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв
  
  
Разбира се, като казваме, че пазарът се е променил, имаме предвид Европа като цяло. Ще запомним 2020 година както с паниката около Covid-19, така и с настъплението на електрическото задвижване. Доскоро твърде скъпи, сега плъг-ин моделите са най-изгодните изобщо благодарение на държавните субсидии. Франция ви дава до 7000 евро, за да си вземете такъв. Германия - 6750. Помощи има даже на Изток - 4250 евро в Румъния, 4500 в Словения, 4600 в Хърватия, 5000 в Словакия.
   
   
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв
   
  
В България помощите, разбира се, са една голяма кръгла нула. Но всъщност новото MINI Countryman SE All4 е интересно предложение даже и тук. Защо ли? Защото производителите имат остра нужда да намалят вредните емисии и да избегнат новите глоби на Европейската комисия. Затова са изпилили максимално цените на електрифицираните си модели. Този хибрид например струва 75 400 лева с ДДС - на практика само с две хилядарки повече от дизеловия си аналог. При това дизелът разполага само със 190 коня, а тук те са 220.
 
  
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв
  
  
Както казахме, задвижването не се е променило драстично. Имате трицилиндров бензинов турбомотор с обем 1.5 литра. Имате електромотор с максимална мощност 95 конски сили. Имате 10-киловатчасова батерия, която вече може да ви даде до 61 километра пробег само на ток. И накрая има две скоростни кутии: 6-степенен автоматик за бензиновия мотор и двустепенен за електрическия.
  
  
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв
  
  
Най-интересното е, че тук ви е спестен изборът предно, задно или 4х4 задвижване. Защото този автомобил може да бъде и трите.
Когато карате само на ток, колата е със задно предаване. Когато карате само с бензиновия двигател - с постоянно темпо на магистрала да кажем - сте само с предно. Когато двете системи си помагат, имате задвижване на четирите колела.
  
  
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв


Комбинацията от двата двигателя е особено приятна, когато ви потрябва сериозно ускорение.
 

MINI Countryman SE

220 к. с. максимална мощност

385 Нм макс. въртящ момент

6.8 секунди 0-100 км/ч

196 км/ч максимална скорост


Максималният въртящ момент е 385 нютонметра. Навремето толкова даваха хиперколи като Lamborghini Countach, или в по-ново време - Porsche 911 Carrera. Днес не е никакъв проблем да ги получите от този семеен кросоувър.

На безлимитната магистрала край Франкфурт без никакъв проблем развихме максималната скорост от 196 км/ч - ето ви още едно предимство на хибрида през чистия електромобил.
  
  
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв
  
  
Като споменахме 61 километра обхват само на ток, в реалния живот те са всъщност малко над 50. И то ако карате в града, защото при магистрални скорости обхватът се стапя до едва трийсетина километра. Но това не е проблем, защото имате 38-литров резервоар с добрия стар бензин.

Зареждането на батерията е сравнително бързо - два часа и половина от стенно зарядно и малко над три и половина от обикновен контакт. Ако го правите редовно, наистина ще ви даде разход в градски условия около 2 литра на сто километра.
  
  
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв
  
  
Интериорът не е драстично променен, ако не смятаме новите изцяло дигитални прибори, които по същество са един компактен овален таблет, залепен върху таблото. Спортният волан е вече серийно оборудване, също като радиото с почти 9-инчов екран, Bluetooth и USB.

Седалките са комфортни, мястото отзад е достатъчно и за по-високи хора. Понеже електромоторът е под багажника, а батерията - под задната седалка, това е изяло малко от товарното пространство, но и така то е съвсем приличните 406 литра.
  
   
MINI Countryman Cooper SE - тест драйв
  
  
По-съществените промени при фейслифта са във външния вид - вече с изцяло светодиодни светлини, и с преработена шестоъгълна предна решетка. Като опция можете да си поръчате и Piano Black екстериор, който дава тези ефектни контури около фаровете. Задните светлини вече са с орнаменти от британския флаг, които изглеждат доста добре, особено нощем. Нищо, че тази кола всъщност е проектирана от германци. И се произвежда в Холандия.


Още снимки от теста на Countryman SE вижте в ГАЛЕРИЯТА:

 

0 от 500
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 2 седмици )
    Абе ти си гледай тия за 3.5к и не се бъркай
  • #8
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 седмици )
    Рекламо-статия за комплексари... кой друг би дал 75к за това нещо? За тези пари има къде къде по-коли.
  • #7
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Единствено го виждам това безсмислие за някоя затворена за ДВГ улица по Европата. Да дадеш 75 хил. лв. за 30 км. на ток и после на три цилиндъра, а мерси. Афторе, не случайно дизела е на почти същите пари… С тия 190 кс. ще си пееш. Колегата го каза по-долу, не кънтри, а контактмен. Но политика. И като е така, ето ви еко, нито як бензин, нито въртящ момент, нито ел. пробег.
  • #6
    4 rate up comment 1 rate down comment
    До 3 ( преди 3 седмици )
    В България автомобилният сектор - поддоставчици от първи и втори ред - дава около 5% от БВП. "Смешно" е само да се изказваш така категорично за нещо, което не разбираш добре. А иначе новият държавен дълг така и така ще бъде направен, само че ще отиде за пътностроителната фирми на мутрите, които ни правят пътища на десеторна цена и с нулево качество
  • #5
    5 rate up comment 2 rate down comment
    отСидней Австралия ( преди 3 седмици )
    това "бодване" в контакта да не е безплатно ве джанъм. От безсмислена кола, още по безсмислена. Да мъкнеш толкова джилезу само за едните 30 км по магистралата и да го кръстиш "Кънтримен"... Ами какво остава ако решиш да отидеш по далеч от 30км с тоя "кънтримен", става Аполо 13 и влизаш в космичната програма. Реално караш бензинова кола с орязано купе и прострнство, лоша динамика и сложна подръжка. Поздрави от Сидней, тук лятото дойде
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Щирлиц ( преди 3 седмици )
    Всичко е прекрасно,ама много грозна тази колица,язък за нововъведенията.
  • #3
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това със субсидиите за покупка на автомобили започна при предната криза, с цел държави със силна автомобилна индустрия да я подкрепят, защото така запазват работни места във фабриките и съпътстващи отрасли, които чрез данъци и заплати връщат тези пари в хазната. В държави като Бг е смешно да се дават субсидии (за сметка на нови държавни заеми) , за да подпомагаме немски и испански заводи.
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    On ( преди 3 седмици )
    Сега гледах в тубата 2020 MINI Cooper SE - accleration (ALL MODES!!): В чисто електрически режим Green mode, само на ток колата лепи 100 за 7.5 сек и тегли до 160! Супер!
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Он ( преди 3 седмици )
    Браво! Има заряден контакт, 10кВтч и 90 ел. коня с 2 скорости. Доста интересно! Едно бодване само в контакта в работата и за ежедневна се возиш без пари.