Оптимистичните очаквания, че пазарът на нови автомобили в България ще се възстанови напълно в месеците след карантината, очевидно няма да се сбъднат - в края на септември спадът спрямо 2019 все още е 37.7%. Регистрираните от МВР нови автомобили в категории М1 и N1 за първите девет месеца са 20 487, в сравнение с 32 885 за същия период на миналата година. Резултатът обаче е далеч и от прогнозите за пазарна катастрофа - на практика в доста от годините след 2009 нивата бяха сходни или дори по-ниски.
Nissan Qashqai e най-продаваният модел у нас през 2020, но голяма част от пласираните бройки впоследствие са напуснали страната
През самия септември изоставането на годишна база вече е сведено до доста по-умерените 12.8% - 2209 регистрации срещу 2534 преди година.
Nissan Qashqai - 1214 Renault Clio - 1111 Skoda Octavia - 1042 Dacia Dokker - 843 Dacia Duster - 772 Toyota Corolla - 584 Renault Master - 526 Citroen C3 - 454 Dacia Sandero - 420 Toyota Yaris - 375 Kia Sportage - 329 Skoda Superb - 328 |
В подреждането на най-популярните марки няма съществени промени, ако изключим, че Mercedes-Benz успява да измести Citroen от челната десетка. Най-продаваните марки у нас са Renault и Dacia, а ако добавим и резултатите на Nissan, излиза, че "Рено-Нисан България" държи 30% от пазара.
Трябва да направим уговорката, че данните за регистрациите в МВР, ползвани тук, обикновено се разминават леко с данните за продажбите, подавани от самите вносители към браншовата им организация ААП. Първата статистика отчита и някои бройки, внесени директно от частни лица, както и т. нар. "демо автомобили", които на практика се продават като употребявани, макар да са на възраст под 6 месеца. В същото време в сводките на ААП попадат бройки, продадени директно на клиенти от други държави, които изобщо не се регистрират у нас.
20-те най-продавани марки у нас до септември 2020 (ГАЛЕРИЯ):