Отношението към второто поколение на Volvo S40 условно може да бъде разделено на три. Някои считат, че това е "версия на S80 за бедни" и затова о пренебрегват, докато други не го харесват, тъй като до голяма степен шведският модел повтаря Ford Focus. Трета група хора не обръщат внимание на останалите две, тъй като го считат за отличен избор.
Всъщност, и трите групи имат право, като това си личи и от историята на модела. Първото му поколение се появява, след като Volvo става собственост на DAF, но е изградено на платформата на Mitsubishi Carisma. То не успява да постигне успех и подтиква шведската компания да се раздели с белгийския производител на камиони и да започне авантюра с Ford.
Второто Volvo S40 разделя платформа с втория Ford Focus, на която е изградена и Mazda3. Самата архитектура е разработена с участието на шведски инженери, а под капака на модела намират място двигатели и на двете компании. Ford участва с мотори с обем от 1,6 до 2,0 литра, докато на Volvo са оставени по-мощните - 2,4 и 2,5 литра. И всички те не са никак лоши, така че откъм двигатели оплакванията са малко.
Положението със скоростните кутии е по-сложно. И механичните, и автоматичните Aisin AW55-50/55-51, и Aisin TF80SC, които са съчетани с дизели, не създават проблеми. Подарената от Ford трансмисия Powershift, която се появява през 2010 година с 2,0-литров, обаче е друга история. При това тя по-често тъжна, като доказателство за това са много сервизни акции на моделите с нея.
Нека обаче караме поред и да разберем от какво най-често се оплакват собствениците на този модел. Както и за какво го хвалят и предпочитат.
5 "за" и 5 "против" Volvo S40 II (ГАЛЕРИЯ):
Щом построеният на същата платформа Ford Focus предлага добра управляемост и пътно поведение, при Volvo S40 те трябва да бъдат на още по-високо ниво. Това е точно така, като се посочва почти от всеки, който е карал този автомобил.
Снимки: Volvo