Прословутият "Ден на батериите" в Tesla отмина, но вместо очакваните гръмки технологични пробиви поднесе повече или по-малко мъгляви обещания, и остави повечето присъствали експерти по-объркани, отколкото преди началото му, коментира авторитетното издание The Verge. Илон Мъск бе насрочил събитието с намека, че ще представи пред публиката готова батерия с живот над 1.6 млн. километра. Вместо това той разкри само поредица от планове: план Tesla да разработи своя собствена батерия; нов план по отношение на суровините; и дори план компанията сама да добива нужния й литий. Вивас Кумар, бивш шеф по батериите в Tesla, призна, че е получил "объркано послание" за това какво прави компанията в тази област.
Основните обещания на Мъск, анализирани от експерти (ГАЛЕРИЯ):
Другата новост е намерението на компанията да създаде батерии, които ще бъдат неразделна съставна част от автомобила. Мъск сравни това със самолетите, в които крилата са по същество и резервоари за гориво. Според Сам Абуелсамид, автомобилен експерт в Guidehouse Insights, по-добрата аналогия е със смартфоните и лаптопите. И при тях производителите постепенно минаха на капсуловани, вградени батерии. Отпадането на нуждата от собствена опаковка за вадещите се батерии освободи място за по-голям капацитет. Но това дойде за сметка на възможностите за ремонт.