IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Dacia разкри новите Logan и Sandero в детайли

Бюджетните модели сменят дизайна и платформата, но остават без дизелови двигатели

Само 3 седмици като публикува първите снимки на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway компанията Dacia напълно разкри третото поколение на моделите си. Те са тотално променени, но пък запазват основния си принцип - максимална практичности за разумни пари. Впрочем, цените и на трите автомобила все още не се съобщават.


Dacia Sandero


Напълно очаквано, новите модели преминават на CMF-B, която се използва от Nissan Juke и Renault Clio. Благодарение на нея, автомобили са по-леки, но същевременно и по-здрави. Компанията обещава на купувачите подобрена аеродинамика, управляемост и нисък разход на гориво, съчетани с по-висока безопасност, която е в съответствие с новите правила за краш-тестове.

Седанът Logan e с 36 мм по-дълъг от предшественика си, като е пораснало и междуосието му (не се разкрива с колко). Мястото за краката на пасажерите отзад е с 42 мм повече, а обемът на багажника е увеличен с 18 литра - до 528 литра, като той може да се разделя на 4 части.

Още снимки на новата Dacia Logan - вижте в галерията:


Хечбекът Sandero запазва габаритите си, както и пътния просвет от 133 мм, но заради новия си дизайн изглежда по-нисък. При версията Stepway клирънсът е 174 мм, като тя е с различен преден капак. И двата варианта са получи нови брони и решетка на радиатора, както и рейлинги на покрива. Багажникът им е с обем 328 литра.

И за трите модела допълнително се предлага светодиодная оптика с Y-образна графика, електрически усилвател на волана, по-комфортни предни седалки, 6 въздушни възглавници и система, която предупреждава за опасност от сблъсък.

Още снимки на Dacia Sandero - вижте в галерията:


В зависимост от нивото на оборудване и пазара ще бъдат достъпни също система за аварийно спиране, контрол на "слепите" зони, асистент за паркиране с преди и задни датчици, както и задна камера. Сред опциите попадат още електромеханична ръчна спирачка, подгряване на седалките, климатик и стъклен люк с електрическо управление (за Sandero).

Мултимедийните системи са три, като базовата е Media Control с 3,5-инчов дисплей на приборния панел, при която смартфонът се свързва с помощта на съответното приложение на Dacia. Следващата е Media Display с 8-инчов екран и поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay, а топ-версията - Media Nav, предлага също навигация и безкабелно свързване на смартфон.

Още снимки на Dacia Sandero Stepway - вижте в галерията:

При двигателите прави впечатление отпадането на 1,5-литровия дизел dCi, като и трите модела ще се предлагат само с бензинови мотори с 3 цилиндъра. Те са оборудвани със система Start-Stop и отговарят на стандарта Euro 6D.

Базовите версии на Logan и Sandero (без Stepway) получават атмосферен мотор SCe 65 (това е броят на конските сили), съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. След това идва турбодвигателят TCe 90, съчетан с 6-степенна механична кутия или с новия вариатор, който заменя роботизираната Easy'R.


Dacia Sandero


Най-високо в гамата е разположена версията TCe 100 ECO-G с 6-степенна механична трансмисия. Този двигател работа на бензин или на газ (LPG), като благодарение на 50-литровата газова бутилка и резервоара за бензин със същия обем, Dacia Sandero изминава 1300 км с едно зареждане.

Снимки: Dacia

0 от 500
  • #2
    12 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Страхотен практичен супер автомобил. Даже се чудя защо изобщо хората си купуват други коли за градско а не Дачия. След време като почнат да правят масово достъпни електрически коли съм сигурен че Дачия ще имат много сериозен пазарен дял в ЕС. Все пак ще имат на разположение технологии и от Рено и от Нисан и от Мицубиши.
  • #1
    8 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Уж евтини, а сравнени с автомобил с подобни екстри - са си скъпи. При предното поколение навигация с лош екран, без връзка с телефон и като цяло на ниво от началото на века- 500€ , в който и да е бюджетен автомобил на други марки за по малко от 700€ по-голям екран, с по-добра резолюция и връзка с андроид/апъл приложения и "огледало" на телефона.