fallback

Dacia разкри новите Logan и Sandero в детайли

Бюджетните модели сменят дизайна и платформата, но остават без дизелови двигатели

Само 3 седмици като публикува първите снимки на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway компанията Dacia напълно разкри третото поколение на моделите си. Те са тотално променени, но пък запазват основния си принцип - максимална практичности за разумни пари. Впрочем, цените и на трите автомобила все още не се съобщават.

Напълно очаквано, новите модели преминават на CMF-B, която се използва от Nissan Juke и Renault Clio. Благодарение на нея, автомобили са по-леки, но същевременно и по-здрави. Компанията обещава на купувачите подобрена аеродинамика, управляемост и нисък разход на гориво, съчетани с по-висока безопасност, която е в съответствие с новите правила за краш-тестове.

Седанът Logan e с 36 мм по-дълъг от предшественика си, като е пораснало и междуосието му (не се разкрива с колко). Мястото за краката на пасажерите отзад е с 42 мм повече, а обемът на багажника е увеличен с 18 литра - до 528 литра, като той може да се разделя на 4 части.

Още снимки на новата Dacia Logan - вижте в галерията:

Хечбекът Sandero запазва габаритите си, както и пътния просвет от 133 мм, но заради новия си дизайн изглежда по-нисък. При версията Stepway клирънсът е 174 мм, като тя е с различен преден капак. И двата варианта са получи нови брони и решетка на радиатора, както и рейлинги на покрива. Багажникът им е с обем 328 литра.

И за трите модела допълнително се предлага светодиодная оптика с Y-образна графика, електрически усилвател на волана, по-комфортни предни седалки, 6 въздушни възглавници и система, която предупреждава за опасност от сблъсък.

Още снимки на Dacia Sandero - вижте в галерията:

В зависимост от нивото на оборудване и пазара ще бъдат достъпни също система за аварийно спиране, контрол на "слепите" зони, асистент за паркиране с преди и задни датчици, както и задна камера. Сред опциите попадат още електромеханична ръчна спирачка, подгряване на седалките, климатик и стъклен люк с електрическо управление (за Sandero).

Мултимедийните системи са три, като базовата е Media Control с 3,5-инчов дисплей на приборния панел, при която смартфонът се свързва с помощта на съответното приложение на Dacia. Следващата е Media Display с 8-инчов екран и поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay, а топ-версията - Media Nav, предлага също навигация и безкабелно свързване на смартфон.

Още снимки на Dacia Sandero Stepway - вижте в галерията:

При двигателите прави впечатление отпадането на 1,5-литровия дизел dCi, като и трите модела ще се предлагат само с бензинови мотори с 3 цилиндъра. Те са оборудвани със система Start-Stop и отговарят на стандарта Euro 6D.

Базовите версии на Logan и Sandero (без Stepway) получават атмосферен мотор SCe 65 (това е броят на конските сили), съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. След това идва турбодвигателят TCe 90, съчетан с 6-степенна механична кутия или с новия вариатор, който заменя роботизираната Easy'R.

Най-високо в гамата е разположена версията TCe 100 ECO-G с 6-степенна механична трансмисия. Този двигател работа на бензин или на газ (LPG), като благодарение на 50-литровата газова бутилка и резервоара за бензин със същия обем, Dacia Sandero изминава 1300 км с едно зареждане.

Снимки: Dacia

fallback
  • #12
    до 7 ( преди 4 години )
    Зависи какво разбираш под приличен автомобил. Ако искаш нещо повече от по-простичък автомобил в С сегмент за 20к отиваш ударно на нов внос. А там е руска рулетка. Но не с един, а с 4-5 дори с 6 глокшума в барабана в зависимост от марки и модели които търсиш.
  • #11
    анонимен ( преди 4 години )
    Важно е че са 11см по-широки от старите модели и вече са 1.85м това е много колкото Октавия, Пасат и Тесла 3
  • #10
    анонимен ( преди 4 години )
    за града само и за работа само - защо не и такъв глокник... иначе може би не, въпреки че е приятен на визия.
  • #9
    Дачия маняк ( преди 4 години )
    Супер са!
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    #7 ще мина през сервиза по-късно да ти махна ;) явно там обичаш да прекарваш времето си
  • #7
    Гост ( преди 4 години )
    Не мога да разбера как някой може да хвали Дачия. Ами тя е като Москвич - 1.5 75к.с. ... и спира като него... и интериора. Разбирам да кажеш ами нямам пари и това карам... но пак за 20к можеш да си вземеш много приличен автомобил втора употреба
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Скъпите и готините коли са за свободното време, за удоволствие. През седмицата си джиткаш само с Дачията по задачи без да ти пука изобщо от пътните условия или къде ще паркираш. Караш я като на рали. :)А като петък следобед оставяш Дачията в бокса и изкарваш истинската бегачка или мотор в зависимост от това което те влече вече да си караш за кеф.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    Заради еко нормите вече не е толкова евтин автомобил. Същото важи и за Шкода. Единствено Дъстъра е оферта ако ти трябва 4х4
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Ами супер автомобил е защото струва 10-12 хил. евро чисто нова с гаранция и ти предлага всичко необходимо да ти е удобно като в същото време не отстъпва по надеждност на доста по скъпите и немски, френски и италиански автомобили от същия клас.Дачията просто я купуваш, спукваш от каране 5 години и после я хвърляш без да ти мигне окото. Ами това си перфектния работен градски автомобил. А не някаква лустросана скъпа кола дето да и трепериш постоянно.
  • #3
    Киро ( преди 4 години )
    И в коя вселена точно Дачия е "супер автомобил"?Основната функция на свободния пазар е да определи реалната цена на един продукт.И следвайки този факт - Дачия е евтин автомобил, за което си има причина. И тя е далеч от "супер автомобил".Евтино возило от евтини материали, предназначено основно за служебни нужди.
fallback
Последни