fallback

Dacia разкри новите Logan и Sandero в детайли

Бюджетните модели сменят дизайна и платформата, но остават без дизелови двигатели

Само 3 седмици като публикува първите снимки на новите Logan, Sandero и Sandero Stepway компанията Dacia напълно разкри третото поколение на моделите си. Те са тотално променени, но пък запазват основния си принцип - максимална практичности за разумни пари. Впрочем, цените и на трите автомобила все още не се съобщават.

Напълно очаквано, новите модели преминават на CMF-B, която се използва от Nissan Juke и Renault Clio. Благодарение на нея, автомобили са по-леки, но същевременно и по-здрави. Компанията обещава на купувачите подобрена аеродинамика, управляемост и нисък разход на гориво, съчетани с по-висока безопасност, която е в съответствие с новите правила за краш-тестове.

Седанът Logan e с 36 мм по-дълъг от предшественика си, като е пораснало и междуосието му (не се разкрива с колко). Мястото за краката на пасажерите отзад е с 42 мм повече, а обемът на багажника е увеличен с 18 литра - до 528 литра, като той може да се разделя на 4 части.

Още снимки на новата Dacia Logan - вижте в галерията:

Хечбекът Sandero запазва габаритите си, както и пътния просвет от 133 мм, но заради новия си дизайн изглежда по-нисък. При версията Stepway клирънсът е 174 мм, като тя е с различен преден капак. И двата варианта са получи нови брони и решетка на радиатора, както и рейлинги на покрива. Багажникът им е с обем 328 литра.

И за трите модела допълнително се предлага светодиодная оптика с Y-образна графика, електрически усилвател на волана, по-комфортни предни седалки, 6 въздушни възглавници и система, която предупреждава за опасност от сблъсък.

Още снимки на Dacia Sandero - вижте в галерията:

В зависимост от нивото на оборудване и пазара ще бъдат достъпни също система за аварийно спиране, контрол на "слепите" зони, асистент за паркиране с преди и задни датчици, както и задна камера. Сред опциите попадат още електромеханична ръчна спирачка, подгряване на седалките, климатик и стъклен люк с електрическо управление (за Sandero).

Мултимедийните системи са три, като базовата е Media Control с 3,5-инчов дисплей на приборния панел, при която смартфонът се свързва с помощта на съответното приложение на Dacia. Следващата е Media Display с 8-инчов екран и поддръжка на Android Auto и Apple CarPlay, а топ-версията - Media Nav, предлага също навигация и безкабелно свързване на смартфон.

Още снимки на Dacia Sandero Stepway - вижте в галерията:

При двигателите прави впечатление отпадането на 1,5-литровия дизел dCi, като и трите модела ще се предлагат само с бензинови мотори с 3 цилиндъра. Те са оборудвани със система Start-Stop и отговарят на стандарта Euro 6D.

Базовите версии на Logan и Sandero (без Stepway) получават атмосферен мотор SCe 65 (това е броят на конските сили), съчетан с 5-степенна механична скоростна кутия. След това идва турбодвигателят TCe 90, съчетан с 6-степенна механична кутия или с новия вариатор, който заменя роботизираната Easy'R.

Най-високо в гамата е разположена версията TCe 100 ECO-G с 6-степенна механична трансмисия. Този двигател работа на бензин или на газ (LPG), като благодарение на 50-литровата газова бутилка и резервоара за бензин със същия обем, Dacia Sandero изминава 1300 км с едно зареждане.

Снимки: Dacia

fallback
  • #22
    анонимен ( преди 4 години )
    Чак мечта не е разбира се, но пък е идеална и за лична кола ако не ви се занимава с ремонти, скъпа поддръжка и не държите да се фукате с нея. Материалите в интериора са по-евтини, но другото което пишат някои са пълни глупости - че те боли гърба ако се возиш на дълъг път, че се потиш, уморяваш или че се разваля повече от други марки. Единственото вярно е, че е по-шумна при скорост над 90км/ч и нестабилна над 120 заради мекото окачване.
  • #21
    анонимен ( преди 4 години )
    Странно... За изкорубено 15 годишно БМВ Е60 струващо 7 хил лв или подобно ауди за 4000лв българина прави каско и си го мисли за баси колата. А за чисто нова кола за 20 хил лв нямало нужда от каско и паркинг и била за бачкатори.Това наше болно балканско мислене ни доведе до тук. Може да нямаш 5лв в джоба, да береш гъби в чужбина но върнеш ли се в БГ да си купиш 10-15 годишен глокник за 5-10 хилки и да го раздаваш тежкар. ***..
  • #20
    анонимен ( преди 4 години )
    Получаваш това за което плащаш. Спокойно може да я дадеш на бачкатори за служебна без да я мислиш. Няма нужда от охраняем паркинг или каско.
  • #19
    анонимен ( преди 4 години )
    Автомобил мечта! Кола за истински хора.
  • #18
    ...! ( преди 4 години )
    Гледаш в тъмното идва кола - фаровете като истински! Пак погледнеш...ми то неуДачия!
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    и тук отпаднаха дизелите
  • #16
    анонимен ( преди 4 години )
    Дачията не е кола, дачията е диагноза..
  • #15
    Гост ( преди 4 години )
    От 1.5 дизел?! Освен това сега проверих-увеличили са ги до 95к.с. В dacia.bg са толкова горди с двигателите си, че не обявяват мощност, а само въртящ момент :-) Все едно - щом ви радва - карайте си ги умната и със здраве
  • #14
    До 13 ( преди 4 години )
    Какво пишеш простотии всички малки модели са базово 60-80 коня
  • #13
    Гост ( преди 4 години )
    До 12. Точно нещо по-простичко имам предвид. Според мен всичко ще и е по-добре. Срамно е в 21 век да предлагаш малка кола която ускорява до 100 за 15.5 сек. Дизела е мощен точно колкото бензина на Москвич - 1.5 75к.с. Даже китайците GreatWall имат по-добър интериор. Но щом ви харесва....До 8 - хайде като минеш през сервиза виж дали съм там :-)
fallback
Последни