Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Но по-същественият проблем с вариаторите е в стоманения ремък между конусите. Достатъчно е той да приплъзне между шайбите, за да надере повърхността им или да повреди собствените си пластини. Или и двете. А такова приплъзване става сравнително лесно - при голямо натоварване върху незагрял вариатор, при твърде рязко шофиране или при неправилна работа на помпата. Последното се случва доста често заради насъбрани в работната течност замърсители. Затова съветът е маслото на вариатора да се подменя максимум на 60 000 км, в комплект с филтрите.
Основният ремонт на този вариатор никак е евтин - 1600 до 2000 лева.