Скоростната кутия е вторият най-важен - а също и най-скъп - агрегат в автомобила след двигателя. От нейната надеждност зависи колко комфортно ще можете да ползвате автомобила си, а също и за колко ще го продадете, когато му дойде времето. В наши дни все повече хора клонят към различните типове автоматици - доста по-удобни и по-малко уморителни са. Но също така са и доста по-скъпи, и по-податливи на повреди.
Освен това автоматиците съвсем не са равни, когато става дума за издръжливост. Разбира се, главният фактор за продължителността на живота им е задкормилното устройство - и най-добре направената трансмисия не би издържала чест и тежък офроуд в калта, или пък редовни потегляния на светофара, все едно сте в Гран при на Монако. Така че следващата класация за най-чупливите автоматици все пак трябва да се приема с едно наум: напълно възможно е тези агрегати да прослужат безгрижно с години, ако се експлоатират и поддържат както трябва.
Шест от най-проблемните автоматични трансмисии (ГАЛЕРИЯ):
Както подобава на продукт на руското гражданско инженерство, разработването на "автоматика" на ВАЗ отне десетилетия, а за счупването му се оказаха достатъчни броени месеци.
Кавичките при "автоматик" не са случайни - всъщност АМТ е нормална механична кутия, при която смяната на предавките се извършва от електрически актуатори. Такъв тип кутии се наричат "пилотирани" или "роботизирани".
АМТ се монтира в различни модели на ВАЗ, включително в продавана и у нас Лада Веста.