Защо двигателят се нуждае от турбина? В стандартния агрегат с вътрешно горене пълненето на цилиндрите със смес от въздух и гориво става заради вакуума, генериран от движението на буталото надолу. При това пълненето на цилиндъра никога не става на повече от 95% заради съпротивлението. Как обаче да бъде увеличен на подаваната в цилиндрите смес, за да се получи повече мощност? Трябва да се вкара въздух под налягане. Точно това прави турбокомпресорът.
Турбодвигателите обаче са по-сложни от атмосферните и това повдига въпроса за тяхната надеждност. През последните години се забелязва изравняване между двата вида мотори, но не защото турбодвигателите са станали по-издръжливи, а защото и атмосферните вече изкарват доста по-малко отпреди. Повечето хора обаче продължават да вярват в някои митове за турбомоторите, които не отговарят съвсем - или изобщо не отговарят - на истината.
7 заблуди за колите с турбомотор (ГАЛЕРИЯ):
Както вече стана дума, двата вида двигатели се изравняват по този показател, катто това се дължи на намаляването на ресурса на атмосферния мотор, а не на повишаването на този с турбокомпресора. Факт е, че много малко от съвременните агрегати изкарват без проблеми до 200 000 км. Причините са изикскванията за икономия на гориво и за екологични показатели, олекотената конструкция, както и това, че производителите просто пестят от материали.
Самите компании нямат изгода да правят „вечни“ двигатели. Собствениците, които знаят, че колата им е с ограничен живот, съответно полагат по-малко гражи за двигателя, като след изтичането на гаранцията често превозното средство преминава в други ръце. А там вече не е ясно какво точно се случва с него.