Първият електромобил на Porsche – седанът Taycan, е най-успешният модел на марката на пазара в Европа. През август от него са продадени 1183 бройки, което е с 86 повече от втория по популярност автомобил на компания от Щутгарт – Porsche 911.
Въпреки високата си цена, Taycan заема 15-о място по продажби сред електромобилите, предлагани на континента, включително и бюджетните модели. В същото време той е пети сред седаните от сегмент Е, в който влизат Audi A6, BMW 5-Series и Mercedes E-Class.
Интересното, че появата на Taycan буквално срина продажбите на най-близкия като размери модел на бранда с двигател с вътрешно горене – Porsche Panamera. Неговият резултат за август е намалял със 71% до 278 реализирани машини. Затова не е изненада, че ръководството на компанията обяви намерение следващото поколение на Panamera да бъде превърнато в електромобил.
Единственият модел на Porsche с двигател с вътрешно горене, чиято популярност е нараснала, е крос-купето Cayenne Coupe. Неговите продажби за август да 554 автомобила, което е с 29% повече от аналогичния период за 2019 година.
Снимки: Porsche