IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Volkswagen представи първия си електрически кросоувър

Продажбите на ID.4 стартират с версията със задно предаване

Компанията Volkswagen официално представи свой първия сериен електрически кросоувър – ID.4. Моделът беше разсекретен едновременно на няколко континента, тъй като за пазарите в САЩ, Европа и Китай той ще се произвежда отделно.


Volkswagen ID.4


Дизайнът на Volkswagen ID.4 напомня на хечбека ID.3, но технически той е близък до Skoda Enyaq. В основата му е платформата MEB, която концернът Volkswagen разработи за електромобили от ново поколение. Размерите на SUV-модела са дължина от 4584 мм, широчина 1852 мм и височина 1612 мм. Разстоянието между двете оси е 2770 мм. Кросоувърът на Volkswagen има багажник с обем 543 литра, а коефициентът на въздушно съпротивление е 0,28.

Вариантите за САЩ и Европа се различават като имена и оборудване, както и по предлаганите цветове, въпреки че първоначално ID.4 ще се произвежда само в завода в Цвикау (Германия) и оттам ще се експортира зад океана. Независимо от пазара обаче първоначално ще се предлага само ограниченията серия ID.4 1st Edition, която е със задно предаване и с един електромотор. Мощността му е 204 к.с., като той се захранва от батерия с 82 кВт/ч.


Volkswagen ID.4


Този кросоувър ускорява от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди и развива максимална скорост от 160 км/ч. Пробегът му се оценява по различни методики, като за Европа той е 520 км, а за САЩ – 250 мили (малко над 400 км). И в двата случая е предвидена възможност за бързо зареждане (125 киловата). На по-късен етап ще излезе и версия на ID.4 с два електромотора и мощност 306 к.с., като тя представлява аналог на Skoda Enyaq RS iV.

Европейските продажби на кросоувъра стартират в последната третина на 2020 година, докато клиентите в САЩ ще чакат до 2021 година. Именно американското представителство на Volkswagen първо обяви цените, които стартират от 39 995 долара. Версията 1st Edition ще струва поне 43 995 долара, докато тази с 2 електромотора започва от 45 695 долара. След като започне производството в САЩ през 2022 година, Volkswagen of America се надява да свали началната цена до 35 000 долара.


Volkswagen ID.4


В зависимост от пазара и нивото на оборудване за електрическия кросоувър са предвидени светодиодни или матрични фарове, джанти с размер 19, 20 или 21 цола, регулируемо окачване, система за избор на режим на движение, панорамен покрив, мултимедия с тъчскрийн с диагонал 10 или 12 инча с гласово управление.

Освен това в оборудването на ID.4 влизат още двузонов климатик, седалки с електрическо регулиране, масаж и памет, различни онлайн-сервизи, система от асистенти на водача IQ.Drive и поне 6 въздушни възглавници. Както и с хечбека iD.3, така и при кросоувъра програмното оборудване ще може да се обновява от разстояние, като някои опции ще може да се добавят веднага след покупката на автомобила.


Още снимки на електрическия кросоувър - вижте в галерията:

Снимки: Volkswagen

0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Faurecia ( преди 2 месеца )
    Faurecia не е фирма на Пежо, а компанията която прави седалките на маса коли, включително BMW и Mini. Има завод до Оксфорд.
  • #26
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Джоди ( преди 2 месеца )
    Шкодата по ми допада! Догодина излиза с двата електромотора! Само не знам таблото облицовано с велур колко ще изкара на слънцето ...
  • #25
    6 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Ха немците ползват седалки на Faurecia френска фирма на Пежо.Хаха "немско" качество.
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На ВАГ вече им свършиха доставките на батерии, нали казаха че нямат за Audi Etron. Същото ще стане с ID-тата.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Така е. Тесла е единственият производител на електромобили, който е доказал, че за колите му има органично търсене, дори когато няма субсидии.
  • #22
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Предозирал си с изпарения на дизелов голф. Да говориш че с Тесла е свършено е смехотворно. Те дори и да спрат да правят коли и само да продават батерии пак ги очаква огромна печалба за в бъдеще. Мъск обяви че имат 600хил, предварителни поръчка само за cybertruck. Продават продават повече коли в САЩ от Бмв и Мерцедес... ВАГ не се знае дали утре няма да им свършат доставките на батерии и да се окаже че немогат да произвеждат достатъчно коли...
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Мъск неколкократно изтъква, че произведеният в Берлин Модел Y ще се различава от американския. Най-малкото щанцоването на цялата задна част като един детайл. Но вероятно ще ползват местни доставчици за седалки, кори, табло и т.нат. Няма да се учудя, ако постигнат значително по-качествен интериор в Европа.
  • #20
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Модел 3 и Y СЕ предлагат с малка батерия - около 50 KWh, почти пълно съответствие на Волксвагените. На Y още не е започнало производството, защото първо обслужват по-скъпите поръчки, пък и няма търсене. Ако в Европа има повече търсене за малка батетия, когато отворят продажбите, ще я произвеждат.
  • #19
    8 rate up comment 0 rate down comment
    bmw 550d ( преди 2 месеца )
    Аз лично по-скоро си бих купил ID3 за градски автомобил но да говориш че с Тесла е свършено е смешно. Самия факт че скоро ще имат 3 фабрики за батерии а ВАГ купува от доставчици. Всичките технологии за батерии, които имат и новите технологии които измислят при производството ще ги държи номер 1 още дълги години.
  • #18
    7 rate up comment 1 rate down comment
    bmw 550d ( преди 2 месеца )
    Мой близък приятел си купи Тесла, наясно беше с лошата сглобка и гадния салон, чупещия се екран, дръжки и т.н. но Тесла има други предимства и той преглътна тези неща. Да Тесла няма експертизата на VW при правенето на купета и салони но като усетиш веднъж ускорението до 100 за 3 сек и се примиряваш. Има още много други екстри които те карат да забравиш лошото качество. В същото време те постоятнно подобряват колите си и модел Y доста го хвалят, така че нещата се променят и Тесла няма да изчезне.