IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Колко често трябва двигателят да бъде „продухван“ на високи обороти?

Прочистването на мотора гарантира по-малко проблеми и по-дълъг живот

Двигателят на всеки автомобил се отличава с ресурс. Ако собственикът правилно експлоатира превозното средство, то неговите агрегати му отговарят по същия начин – повреждат се рядко, а срокът им на годност се увеличава. Правилната експлоатация обаче не означава само правилен режим на работа.


оборотомер


Много важна роля в случая играе състоянието на двигателя. С течение на времето по неговите стени се отлага нагар, който постепенно поразява основните детайли. Затова и почистването на мотора е много важна процедура, която води до увеличаване на ресурса на двигателя. Това се отнася дори за малолитражните агрегати, които също трябва да бъдат почиствани.

Ако шофьорът залага на спокойно движение, вътре в самия агрегат се образува плака по стените и затова специалистите препоръчват от време на време моторът да се „продухва“ на високи обороти. Не всички собственици обаче са наясно с това. Много от тях поддържат 2000-3000 оборота при движение, като това не помага на мотора. Плаката в него си остава, като тя не може да бъде изчистена нито с промивка, нито със сипване на добавки в горивото.

Това е причината, поради която двигателят периодично трябва да бъде вкарван в максимални обороти, но за кратко време. Това помага за премахвани на всички отлагания, натрупани в мотора, като основното предимство на този подход е, че не се налага изваждане и ремонт на самия агрегат. Отказът от подобна проста процедура води до понижаване на компресията, в резултат на което спада динамиката и се увеличава разхода на масло.


оборотомер


Вкарването на двигателя в максимално високи обороти води до няколко неща. Първо, повишава се налягането в самия двигател, което води до моментално почистване на запушените канали. Заради увеличената температура в горивната камера пада и натрупаният нагар.

Експертите препоръчват развъртането на двигателя до високи обороти да става приблизително 5 пъти на 100 км (при движение на дълъг път може и по-рядко, тъй като при изпреварване това се случва само). Задължително обаче моторът трябва да е загрял преди това. При бензиновите агрегати със среден работен обаче периодично трябва да де достига до 5000 об/мин, като много важно е да се следи за температурата и да се поддържа баланс. В противен случай може да се стигне до сериозна повреда.

0 от 500
  • #7
    8 rate up comment 5 rate down comment
    сълза и смях ( преди 3 години )
    Като цяло от време на време ми излиза съобщение, че филтърът е в режим на възстановяване и за около 5-6 км , поддържам 2-3хил об/мин. А това за което говори авторът го правя като се включвам в магистрала с изкачване, настъпвам на 3-тата със 110-120 за около 30сек.
  • #6
    28 rate up comment 0 rate down comment
    Веско ( преди 3 години )
    Само това изречение не ми стана ясно: "При бензиновите агрегати със среден работен обаче периодично трябва да де достига до 5000 об/мин, като много важно е да се следи за температурата и да се поддържа баланс."Кое му е среден на работния, да не достига и да се достига и какъв баланс да следя с термометър в ръка?
  • #5
    32 rate up comment 2 rate down comment
    George ( преди 3 години )
    Майкооо... Бг джурналис! Какво е написал само! Па и с правописни грешки.Ашколсун!
  • #4
    35 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Продухване на плака...!? Да се смееш ли да псуваш ли!? Афтореее, знанията ти са от реклама на паста за зъби бе! Ужас... Дъно!!!
  • #3
    10 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това продухване може ли да се направи, когато колата е извън скорост.Аз докато вдигна до 5000 оборота в скорост .....
  • #2
    17 rate up comment 9 rate down comment
    EVangelist ( преди 3 години )
    Какво да "продухвам"? Някой ако не знае, че сме трето десетилетие на 21-ви век, ето, съобщавам..
  • #1
    15 rate up comment 17 rate down comment
    Рейса ( преди 3 години )
    Отговорът е - не, не трябва. Дори да се кара "пенсионерски" двигателя стотици хиляди километри - няма проблем. Най-много ДПФ-а на някои дизели да се задръсти. Това със запушените канали са градски легенди. Въпреки това аз съвсем редовно "продухвам" до червената линия, но по съвсем други съображения, ха-ха. Просто ми доставя удоволствие да цедя до дупка от време на време.