След влизането в сила на стандарта за вредни емисии WLTP, който е много по-реален и рестриктивен от предишния NEDC, автомобилните производители без да се замислят трябваше да заложат на турбо двигатели с по-малък работен обем и само три цилиндъра. Имаше обаче времена, когато нивата на емисиите въглероден диоксид (CO2) не бяха толкова важни, колкото сега. Времена, в които производителите не се притесняваха да покажат технологичния потенциал, който бяха в състояние да развият, при това не и с даунсайзнати двигатели.
В този контекст изданието Motor събра 12 класически модела, задвижвани от 5-цилиндрови двигатели, които останаха в спомените на автомобилните фенове.
Кои са тези модели - в галерията:
Не всеки познава петцилиндровите двигатели на FCA Group (Fiat по онова време). Между 1995 и 2001 г. обаче, спортната версия на италианския компактен модел Bravo - HGT, използва атмосферен бензинов двигател с 2,0 литра работен обем, 20 клапана и 155 коня мощност. Впоследствие компанията разработва турбо версията на Bravo HGT, чиято мощност достигна 220 к.с.