След влизането в сила на стандарта за вредни емисии WLTP, който е много по-реален и рестриктивен от предишния NEDC, автомобилните производители без да се замислят трябваше да заложат на турбо двигатели с по-малък работен обем и само три цилиндъра. Имаше обаче времена, когато нивата на емисиите въглероден диоксид (CO2) не бяха толкова важни, колкото сега. Времена, в които производителите не се притесняваха да покажат технологичния потенциал, който бяха в състояние да развият, при това не и с даунсайзнати двигатели.
В този контекст изданието Motor събра 12 класически модела, задвижвани от 5-цилиндрови двигатели, които останаха в спомените на автомобилните фенове.
Кои са тези модели - в галерията:
Land Rover Defender е един от най-здравите всъдеходи за всички времена. Класическият модел е разделен на версии, наречени 90, 110 и 130, в зависимост от междуосието в инчове. Без съмнение любителите на този истински 4х4 могат да се насладят и на петцилиндрова двигател. По-конкретно, става дума за дизеловия Td5 с работен обем 2,5 литра, разработен от Land Rover. Той има различни нива на мощност - между 122 и 220 к.с., а през 2007 г. е заменен от Duratorq на Ford.