След влизането в сила на стандарта за вредни емисии WLTP, който е много по-реален и рестриктивен от предишния NEDC, автомобилните производители без да се замислят трябваше да заложат на турбо двигатели с по-малък работен обем и само три цилиндъра. Имаше обаче времена, когато нивата на емисиите въглероден диоксид (CO2) не бяха толкова важни, колкото сега. Времена, в които производителите не се притесняваха да покажат технологичния потенциал, който бяха в състояние да развият, при това не и с даунсайзнати двигатели.
В този контекст изданието Motor събра 12 класически модела, задвижвани от 5-цилиндрови двигатели, които останаха в спомените на автомобилните фенове.
Кои са тези модели - в галерията:
Друг представител на дизеловите двигатели е творение на италианската компания Alfa Romeo. Предшествениците на Giulia - моделите 156 и 159, се продават между 1996 и 2010 г. с 2,4-литров турбодизелов двигател Multijet, произхождащ от Fiat. Първите агрегати развиват 136 к.с. (при 156), докато от 2007 г. при 159 достигат 210 к.с. и 400 Нм въртящ момент.