Ако някой има илюзии какъв е българският автомобилен пазар, достатъчно е да погледне данните за регистрациите от началото на тази година: 18 994 нови автомобила, 7617 на възраст до 5 години, 17 084 на възраст до 10 години и цели 92 691 на възраст над 10 години. МВР не прави разлика между 10- и 25-годишни коли, но по наша неофициална информация всъщност най-голямата част от "новия" внос се пада на сегмента 10-15 годишни.
Класации като тази на TUV, базиращи се на реални технически прегледи, са по-надеждни от анкетите с клиенти. Но и при тях трябва да имате едно наум. Снимка TUV Rheinland
За съжаление обаче няма никакъв надежден метод да разберете кои от тези автомобили си струват и кои - не. Надеждността на една употребявана кола зависи в най-голяма степен от това как е експлоатирана и поддържана, което в 99% от случаите е загадка. Не може много да се вярва и на западните класации. Повечето от тях се основават на анкети с клиенти. И дори проучванията на германската TUV, работещи с огромна база от автомобили, трябва да се приемат с едно наум, защото те не правят разлика между повреда в перата на чистачките и повреда в скоростната кутия. Затова консултантите от Fifth Wheel са взели за база детайлния доклад на германската асоциация, но са отделили от него онези модели, при които най-често се случват сериозни и скъпи за ремонт повреди.
Имайте предвид обаче, че "най-ненадеждни" не означава коли, които гарантирано се разпадат на втората седмица, след като ги купите. Дори и най-зле представящите се модели в доклада на TUV дават тежки повреди при едва 20% от случаите. Така че можете да вземете всяка от колите в този списък и да я карате безпроблемно с години. Въпрос на късмет и поддръжка.
8 от най-проблемите коли втора ръка (ГАЛЕРИЯ):
Проблеми при Qashqai са също чупливото предно окачване, кормилната рейка и склонното към разхерметизация предно стъкло. Както и доста дреболии като скърцащи пластмаси, твърде тънка боя и прочие.
Немалка част от тези забележки важат и за първия Juke. За сметка на това по-старият X-trail, който се правеше не в Съндърланд, а в Япония и Тайланд, няма повечето от тези проблеми.
На снимката: проблемният вариатор от Jatco