Информацията, че Volkswagen планира да отстъпи марката Bugatti на хърватския производител на електромобили Rimac, вероятно е предизвикала шок и недоверие. Вярно, в замяна германците ще вземат ключов дял от много перспективната фирма на Мате Римац - но чак да дадат в замяна перлата в короната си, голямата и осъществена мечта на покойния Фердинанд Пиех? Наистина звучи невероятно. Докато не се замислим, че всъщност има множество причини да го направят.
8 причини Volkswagen да се отърве от Bugatti (ГАЛЕРИЯ):
В Европа Bugatti е тежест за VW
Вероятно най-важната причина за предполагаемата сделка се крие в новите екологични стандарти на ЕС и свързаните с тях глоби. За всеки грам над 95 г/км СО2 компаниите ще плащат по 95 евро глоба на автомобил. Производителите на суперавтомобили в малки серии (под 10 000 годишно) обаче се подчиняват на доста по-рехави правила, а компаниите с производство под 100 бройки изобщо не подлежат на санкции. Под шапката на гиганта VW, марката Bugatti с нейните средни емисии от 561 г/км е истински воденичен камък на шията (заради особения начин, по който ЕК изчислява емисиите за производител). Под шапката на Rimac ще бъде извън обхвата на регулаторите.
Вероятно най-важната причина за предполагаемата сделка се крие в новите екологични стандарти на ЕС и свързаните с тях глоби. За всеки грам над 95 г/км СО2 компаниите ще плащат по 95 евро глоба на автомобил. Производителите на суперавтомобили в малки серии (под 10 000 годишно) обаче се подчиняват на доста по-рехави правила, а компаниите с производство под 100 бройки изобщо не подлежат на санкции. Под шапката на гиганта VW, марката Bugatti с нейните средни емисии от 561 г/км е истински воденичен камък на шията (заради особения начин, по който ЕК изчислява емисиите за производител). Под шапката на Rimac ще бъде извън обхвата на регулаторите.