fallback

Хърватската Rimac става собственик на Bugatti

Френската марка ще бъде заменена от VW Group срещу голям пакет акции

Хърватският производител на електрически хиперколи и силова електроника Rimac Automobili вероятно ще стане новия собственик на марката Bugatti. По данни на изданието Car Magazine, сделката вече е уговорена с ръководството на концерна Volkswagen, но все още не е одобрена от Надзорния съвет.

Според информациите, Volkswagen AG ще предаде активите на Bugatti на Rimac, а в замяна ще получи 49% от акциите на хърватската компания. Ако сделката бъде одобрена, те ще станат собственост на Porsche AG, която е част от Volkswagen AG и вече притежава 15,5% от акциите на Rimac.

Включването на Porsche в операцията е единственият начин да нейното осъществяване, защото без производителя на спортни коли Volkswagen няма как да получи подкрепата на семейство Пиех, което притежава 50% от акциите на концерна. А Bugatti, както е добре известно, е едно от „децата“ на Фердинанд Пиех.

При осъществяване на сделката германският производител на практика ще получи достъп до цялото ноухау на хърватите и ще може да се заеме с електрификация на моделната си гама. На свой ред, Rimac ще притежава правата върху Bugatti заедно с щаб-квартирата във Мюлсхайм (Франция). Твърди се, че основателят и главен изпълнителен директор на компанията Мате Римац вече е посетил завода на френската марка, за да се запознае лично с производството.

Впрочем, Bugatti не е единствената марка в състава на Volkswagen Group, която може да получи нов собственик. Сред кандидатите за продажба са и нишови марки като Lamborghini, Seat/Cupra, Bentley и Ducati. Ръководство концерна иска да съкрати разходите, като освободените ресурси ще бъдат насочени към програми за електрификация, цифровизация и развитие на безпилотния транспорт.

Снимки: Bugatti

fallback
  • #8
    анонимен ( преди 4 години )
    Лъжите на Ваг че не печелили.Скъпа разработка глупсоти за наивници.Взели са два двигателя на Ламбо и ето ти го Бугатският W16 шасито е пак на Ламбо интериора със заемки от Фаетон Ламбо и хАуди и те ти го Бугатиту.Ама балъци с пари бол.
  • #7
    анонимен ( преди 4 години )
    Ми то и Бугати-тата на фона на един Нисан GTR нямат много смисъл. Ти ще го натиснеш 2-3 пъти, ама посше ще трябва да зареждаш. Милиони само за престиж, функционалност нулева. Разбирам що не изкарват пари от тях...
  • #6
    анонимен ( преди 4 години )
    Все си мисля че богаташи фенове на електрички няма та да си купят Бугати електрички.
  • #5
    анонимен ( преди 4 години )
    А то под шапката на Римак Бугати става безсмислено.Електрически суперкар с пробег 200 км кой ще го купи.Хаха
  • #4
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е написано пределно ясно. Мате държи 51% от акциите на компанията си и няма да променя този дял. От тук математиката ти се срива ;).За мен по-и тересен е върпосът защо ФВ искат да се разделят с тея брандове. И ако Порше ще си увеличава участието в Римак до 49%, то какво ще стане със съществуващите инвеститори като Кьонигсегг, Хюндай и пр. Вероятно ще се емитират нови акции.
  • #3
    Факт! ( преди 4 години )
    Ducati отива при Харлей Дейвидсън ФВ се разпада.Началото на краят за ФВ и Германия.Продажби нйет.Хах
  • #2
    Факт!-ически ( преди 4 години )
    Айдее ФВ фалира.
  • #1
    анонимен ( преди 4 години )
    Не си разбрал. Нека да отворим Ройтерс или която и да е друга сериозна медия: Porsche is set to increase its stake to 49%. При процентите математиката е малко хлъзгава, така че не те обвинявам. Порше ще си увеличи дяла в Римак до 49%. Тоест, тези 15% ще станат 49%. Интересно е защо VW искат да се отърват от Bugatti и другите споменати марки....?
fallback
Последни