fallback

Хърватската Rimac става собственик на Bugatti

Френската марка ще бъде заменена от VW Group срещу голям пакет акции

Хърватският производител на електрически хиперколи и силова електроника Rimac Automobili вероятно ще стане новия собственик на марката Bugatti. По данни на изданието Car Magazine, сделката вече е уговорена с ръководството на концерна Volkswagen, но все още не е одобрена от Надзорния съвет.

Според информациите, Volkswagen AG ще предаде активите на Bugatti на Rimac, а в замяна ще получи 49% от акциите на хърватската компания. Ако сделката бъде одобрена, те ще станат собственост на Porsche AG, която е част от Volkswagen AG и вече притежава 15,5% от акциите на Rimac.

Включването на Porsche в операцията е единственият начин да нейното осъществяване, защото без производителя на спортни коли Volkswagen няма как да получи подкрепата на семейство Пиех, което притежава 50% от акциите на концерна. А Bugatti, както е добре известно, е едно от „децата“ на Фердинанд Пиех.

При осъществяване на сделката германският производител на практика ще получи достъп до цялото ноухау на хърватите и ще може да се заеме с електрификация на моделната си гама. На свой ред, Rimac ще притежава правата върху Bugatti заедно с щаб-квартирата във Мюлсхайм (Франция). Твърди се, че основателят и главен изпълнителен директор на компанията Мате Римац вече е посетил завода на френската марка, за да се запознае лично с производството.

Впрочем, Bugatti не е единствената марка в състава на Volkswagen Group, която може да получи нов собственик. Сред кандидатите за продажба са и нишови марки като Lamborghini, Seat/Cupra, Bentley и Ducati. Ръководство концерна иска да съкрати разходите, като освободените ресурси ще бъдат насочени към програми за електрификация, цифровизация и развитие на безпилотния транспорт.

Снимки: Bugatti

fallback
  • #18
    Гост ( преди 4 години )
    аз разбрах, че Фолксваген ще придобие още едно компания, макар и да им даде "УЖ" Бугати. Ама то май заради данъците
  • #17
    анонимен ( преди 4 години )
    Квото и да местат не могат да преместат Бентли и Ламбо а те произвеждат доста повече коли също толкова замърсяващи.ФВ един мастодонт създаден от Пих с множество нарушение и заобиколки на закона е нанпът да изчезне.
  • #16
    Само ГЕРБ ( преди 4 години )
    Бойко, благодарим ти! Гешев, благодарим ти! Ние завод за шкоди не успяхме да привлечем, хърватите Бугати ще вземат.
  • #15
    анонимен ( преди 4 години )
    Номер 17 правилно ви е обяснил за какво става дума. Преместват бремето от групата ФВ, която подлежи на най-строгите стандарти за емисии, в малка компания с под 10 000 бройки годишно, за която стандартите не важат
  • #14
    Бай Гошо ( преди 4 години )
    Няма инвеститор който да инвестира за слава и престиж. За да го правят хората, значи са си оплели кошницата. А това, че Германия и ФВ ще фалират, колкото и да им се иска на някой хора - ами май ще почакате. За Франция и Рено важи същото.
  • #13
    Гост ( преди 4 години )
    До 17 - до колкото знам ограниченията за емисии не важат за прозводители с толкова малко бройки - има праг. Всичко е заради процент печалба - инвеститорите и CEO се интересуват само от това. Заради това спират седаните и вановете - не че не носят печалба, а носят по-малко печалба от СУВ. Напр. Пежо казаха, че това че продават по-малко бройки не им е проблем защото са увеличили маржа - познайте кой ще вземе премия :-)
  • #12
    да отбележа ( преди 4 години )
    За питащите в първите коментари , нужно е да формулирате правилно въпроса, иначе казаноЗАЩО ФВ иска да се "раздели" с марките с най-високи вредни емисии, в деня когато от ?-парламента казаха че искат за 2030-та да се намалят до невъзможното разрешените нива?
  • #11
    Задминаващ ( преди 4 години )
    С ВАГ е свършено както и с цялата немска държава а от тм и сс немските сателити.Хърватска ще е отново Сърбия.
  • #10
    Ааа ( преди 4 години )
    Безценно, скъсани чепици без два лева в джоба дето карат 20 г. прогнили, непремиум и негермански варели, седнали да правят сметката на ВАГ . Смеееех .
  • #9
    анонимен ( преди 4 години )
    абсолютно точно цял свят знае какви измамници са швабите дали са една стара технология в замяна за софтуерна компания произвеждаща тролеи която да има достъп до имиджова марка както и до технологичния ресурс за да произведе масово скъп хиперкар срещу малко днк в семейната компания на пиех
fallback
Последни