По принцип автомобилният климатик е малко по-различен от домашния. Последният винаги взима топлия въздух от помещението и насочва там охладения. Първият работи по различен начин. В повечето случаи той засмуква въздуха отвън и го охлажда. И само когато климатикът работи в режим на рециркулация - т.е. въздухът се взима от салона, той става подобен на домашния. Този режим обаче може да се използва сравнително рядко. Обемът на купето е малък и влажността на въздуха се увеличава бързо. В същото време прозорците започват да се потят, като по този начин се намалява видимостта на шофьора.
Какво обаче се случва, когато рециркулацията е изключена? Въздухът, който се вкарва в салона от улицата трябва да има къде да излиза, в противен случай въздушното налягане в колата ще се увеличи и няма да пропусне нова порция въздух. Разбира се, всички автомобили имат отвори за изпускане на въздух от салона. Най-често те са разположени под задната броня. А решетките, които пропускат въздуха към бронята, обикновено се намират в тапицерията на багажника.
Така че, ако багажникът е натъпкан с някакви меки неща, които блокират изхода на въздуха, тогава, когато климатикът работи, влагата от въздуха ще започне да се кондензира по прозорците. Особено през есента, когато климатикът се включва не за прохлада, а за да подсуши запотените прозорци. Затова, ако багажникът ви е пълен, трябва леко да отворите прозореца (по-добре на една от задните врати), за да излезе въздухът и да спасите колата от запотяване.
Иначе, използването на климатика при отворен прозорец не е практично по няколко причини. Известно е, че както климатикът, така и отворените прозорци в автомобила увеличават съпротивлението на двигателя, а оттам и разхода на гориво макар и не с много.
При хечбека Chevrolet Cruze отворите за въздух са разположени под средната част на задната броня
За климатика и за климатроника този режим на работа не е авариен. Разбира се, компресорът ще върти непрекъснато, а климатроникът освен това ще увеличи скоростта на вентилатора, опитвайки се да охлади целия свят наоколо. Това обаче няма да повреди устройствата. Но ако шофьорът и пътникът до него насочат мощен поток от леден въздух към себе си, в стремежа си да охладят целия салон, рискуват да настинат.
По този начин излиза, че управляването на автомобила с включен климатик и отворен прозорец е целесъобразно само в един случай - ако вентилационните отвори в багажника са "затворени" от нещата, които сте натъпкали там.