IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Малък кросоувър сменя Peugeot 108

Моделът 1008 ще се предлага с бензинови двигатели, ще има и електрическа версия

Субкомпактният хечбек Peugeot 108 ще напусне пазара през следващата година, след което интересите на френската марка в А-класа ще бъдат представени от кросоувъра 1008 върху платформата CMP, който също ще се предлага и с електрическо задвижване.


Peugeot 108


Peugeot 108 се произвежда от 2014 г. в завода TPCA (Toyota Peugeot Citroen Automobile) в чешкия град Колин, заедно с родствените Citroen C1 и Toyota Aygo. Догодина TPCA ще премине изцяло към Toyota и още не се знае с какво компанията ще натовари фабриката с капацитет от 300 000 автомобила годишно. Знае се обаче, че Aygo ще има наследник в лицето на ново електромобил от начално ниво.

В гамата на Citroen тази роля се изпълнява от ултра евтиния двуместен електрически квадроцикъл Ami, но доскоро нямаше информация относно наследника на Peugeot 108. Френското издание Caradisiac обаче съобщи, че компанията все пак ще остане в А-класа и скоро (в края на 2021 г. или в началото на 2002 г.) ще представи кросоувъра 1008 на платформата CMP.

1008 ще бъде позициониран под популярния 2008 г., който също е изграден върху шасито CMP. Техническото родство ще позволи моделът да бъде разработен без допълнителни инвестиции, като 1008 ще бъде по-компактен (дължина 4,15 м срещу 4,3 м за Peugeot 2008) и по-евтин (от около 18,500 евро, докато Peugeot 2008 струва поне 21 000). Малкият кросоувър ще се предлага с бензинови двигатели Puretech с мощност 75, 100 и 130 к.с. Дизелови модификации не се очакват, но ще има електрическа - с двигател с мощност 136 коня, пробег от около 300 км и само предно задвижване.


Peugeot HR1


Любопитното е, че през 2010 г. Peugeot представи концептуалния градски субкомпактен кросоувър HR1 с хибридно задвижване (на горната снимка), който обаче не се качи на конвейера заради високите разходи и съмненията за възвращаемостта му. Моделът 1008 няма да има проблеми с последното, защото техническата основа, както беше споменато по-горе, не изисква допълнителни инвестиции и всъщност е необходимо да се работи само върху дизайна, в което французите са добре познати експерти. Peugeot 1008 няма да прилича много на HR1 и ще получи по-практичен корпус с 5 врати и външен вид в духа на последните иновации на марката.

Що се отнася до традиционните хечбеци от клас А, те скоро почти ще изчезнат от европейския пазар - дори Fiat, традиционният лидер в класа, заяви, че до 2024 г. в него ще останат само електромобили. Хечбековете от клас А с ДВГ, поради ниската им цена (Peugeot 108 вече може да бъде закупен за по-малко от 11 000 евро), се продават добре, но практически не носят печалба и в същото време развалят статистически данни за емисиите CO2 на производителите. Кросоувърите, дори най-малките, са по-скъпи и по-печеливши, така че появата на 1008 в гамата на Peugeot е логична. Още не е ясно дали подобен модел ще се появи под марките Citroen и Opel.

0 от 500
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до 3 ( преди 3 години )
    Мдам и да врякаш и да не врякаш *** си оставаш разликата е че никой вече няма да те бръсне.Такъв е ходът на времето.
  • #1
    3 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ех отидоха си времената в които биеше и цакаше по-слабите а жените гледаха само парите.Отиват си времената в които събуждаше цял квартал със сваленото си гърне и форсиряше в жилищни комплекси посред нощ.Отиват си времената в които минаваше през квартала с надута чалга през нощта.Минаха времената в които да убиеш някой и да се измъкнеш беше позволено.Отминаха времената в които такива като тебе ходеха на даскало не за да учат а да тормозят другите.Хахаха .!.